ירידות קלות בסיום המסחר בבורסה; כיל איבדה עוד 3.2%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.02 מיליארד שקל ■ שר האוצר מבקש להקים ועדה לבחינת זכויות המדינה במשאבי הטבע ■ חברת החשמל החליטה להגדיל את רכישת הגז הטבעי מ"תמר"

יום המסחר (ה') בבורסה בתל אביב נסגר במגמה מעורבת עם נטייה לירידות חרף המגמה החיובית שחתמה את המסחר אמש בוול סטריט, כאשר מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 העפילו לשיאים חדשים. המדדים המובילים באירופה נסחרו היום בעליות קלות, והחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרו ביציבות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.02 מיליארד שקל. מדד ת"א 25 סגר את השבוע ללא שינוי.

בארה"ב פורסמו אתמול פרוטוקולי הריבית של הפדרל ריזרב, ומהם ניתן להבין כי גוברים הקולות של חברי ה'פד' החוששים מפני ההשלכות השליליות של המדיניות המוניטרית האגרסיבית בה נוקט הבנק המרכזי. לפי מדיניות זו, ה'פד' רוכש מדי חודש 85 מיליארד דולר במטרה להמריץ את הכלכלה ולמתן את שיעור האבטלה. אולם, מספר חברי 'פד' חוששים שמדיניות זו תערער את המערכת הפיננסית ותגרום להתפרצות אינפלציונית.

השר לפיד: מתנגד למיזוג בין פוטאש לכיל

מניות החברה לישראל וכיל הוסיפו לרכז עניין רב לאחר שאתמול הודיע שר האוצר יאיר לפיד רשמית לעובדי משרדו כי הוא מתנגד למיזוג פוטאש-כיל, ובנוסף הוא מקים ועדה לבחינת זכויות המדינה במשאבי הטבע. [לסיפור המלא]

חברת החשמל דיווחה היום כי החליטה לממש אופציה שיש לה מול השותפות בפרוייקט "תמר" ולהגדיל את רכישת הגז הטבעי מהפרוייקט מ-3.5 BCM בשנה ל-5 BCM בשנה. מימוש האופציה יאפשר לחברת החשמל להגדיל את הקיבולת השעתית שלה ב-50% ולהקטין את השימוש בדלקים חלופיים יקרים ומזהמים. נציין את קבוצת דלק , ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים. (לסיפור המלא)

ביוליין הוסיפה לרכז עניין לאחר שהודיעה אתמול כי קיבלה את האישורים הרגולטוריים הנחוצים בארה"ב להתחלת הניסוי הקליני Phase IIa ב-BL-8040 לטיפול בלוקמיה מיאלואידית חריפה (AML).

מניות הסלולר סלקום ופרטנר המשיכו לעמוד במוקד לאחר שנסחרו בשני ימי המסחר האחרונים (ג' ו-ד') במגמה חיובית מובהקת. על פי הערכות, שוק הסלולר שחווה טלטלה בשנים האחרונות קרוב להעלאה של המחירים, ומכאן לשיפור הרווחיות של חברות הסלולר הוותיקות.

פלוריסטם דיווחה היום כי חברת התרופות האמריקנית יונייטד ת'רפיוטיקס קיבלה את אישור הרשויות באוסטרליה להתחיל ניסוי קליני בבני אדם (Phase I) לשימוש בתאי גזע מהשלייה של פלוריסטם לטיפול במחלת יתר לחץ דם ריאתי.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]