שינוי כיוון בשוק המט"ח: הדולר היציג נקבע בירידה קלה

שער הדולר ירד בכ-0.3% והיציג נקבע ברמה של 3.623 שקלים ■ האירו נקבע ברמה של 4.755 שקלים ■ FXCM ישראל: "בהחלט ייתכן כי נראה בימים הקרובים ניסיון נוסף של הספקולנטים לקרוא תיגר על העמדה של בנק ישראל"

הדולר עבר לירידה לאחר שבבוקר המשיך להתחזק קלות היום (ה') במסחר המקומי במט"ח. שער הדולר ירד בכ-0.3% והיציג נקבע ברמה של 3.623 שקלים. האירו נקבע ברמה של 4.755 שקלים.

אתמול, נזכיר, הדולר היציג התחזק בכ-0.1% ל-3.633 שקלים, והאירו היציג התחזק בכ-0.55% לרמה של 4.758 שקלים. מאז יום שני הדולר התחזק ב-1.8% מול השקל.

כזכור, ביום שני נגיד בנק ישראל רכש לפי הערכות כ-100 מיליון דולר, לראשונה מאז יולי 2011. ההתערבות באה לאחר שבמהלך המסחר הבין בנקאי במט"ח הדולר נחלש ל-3.592 שקלים, מתחת לרמה הפסיכולוגית של 3.6 שקלים שאותה ככל הנראה סימן בנק ישראל כמעין רמת מבחן להתערבות.

בשוק המט"ח העולמי הדולר נסחר ביציבות יחסית מול המטבעות המרכזיים: האירו והליש"ט נחלשים קלות מולו ל-1.3067 ו-1.5331 דולר בהתאמה, ומול הין היפני הדולר נחלש בכ-0.15% ל-99.66 ין לדולר.

ב-FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "למרות ההתערבות של בנק ישראל, הגורמים הכלכליים עדיין תומכים בהמשך התחזקות המטבע הישראלי - הריסון הפיסקאלי, ההכנסות הצפויות מתגליות הגז והריבית הגבוהה יותר על השקל. בהחלט ייתכן כי נראה בימים הקרובים ניסיון נוסף של הספקולנטים לקרוא תיגר על העמדה של בנק ישראל".

אתמול פורסמו הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב, שהתפרסמו מוקדם מהצפוי בשל הדלפה לתקשורת. מהפרוטוקולים עולה כי מספר חברים חוששים מפני התפרצות אינפלציונית שעלולה להתרחש בכל רגע אם הפד' ימשיך במדיניותו המוניטרית הנוכחית.

לדברי כלכלני ATRADE, "ככל שעובר הזמן, הלחץ על ברננקי הולך וגובר ויותר חברים בפד' מצטרפים למחנה המתנגדים של יו"ר הבנק המרכזי. הפחד הגדול הוא שהפד' יתחיל לבצע העלאות ריבית דרסטיות אם וכאשר האינפלציה תתפרץ, וזה למעשה ייפגע קשות בכלכלה האמריקנית".