סייאופטיקס של אראל מרגלית נמכרת לחברה אמריקאית ב-400 מ' ד'

סייאופטיקס הוקמה ע"י ד"ר עוזי קורן, קרן JVP ומייסדה אראל מרגלית, ו-SCD, חברה-בת של אלביט מערכות ורפא"ל ■ החברה מפתחת כיום את הדור הבא של הרכיבים האופטיים המובילים את תעבורת התוכן והווידיאו

קרן ההון סיכון JVP, הודיעה היום (ה') על חתימת חוזה למכירת חברת סייאופטיקס ל- Avago Technologies, הספקית המובילה בעולם בתחום תשתיות אופטיות תמורת 400 מליון דולר.

סייאופטיקס הוקמה על-ידי ד"ר עוזי קורן, קרן JVP ומייסדה אראל מרגלית, ו - SCD, חברת-בת של אלביט מערכות ורפא"ל. החברה מפתחת כיום את הדור הבא של הרכיבים האופטיים המובילים את תעבורת התוכן והווידיאו מהמהירים ומהמתקדמים בעולם. בין לקוחות החברה נמנים חלק מהחברות והממשלות הגדולות בעולם. החברה צומחת בקצב מרשים ובשלוש השנים האחרונות שילשה את מכירותיה וסיימה את 2012 עם הכנסות של מעל 210 מיליון דולר.

JVP, המנוהלת היום ע"י השותפים גדי תירוש וקובי רוזנגרטן, היא המשקיעה הגדולה ביותר בסייאופטיקס מיום הקמתה ומחזיקה כיום בלמעלה מ -50 אחוזים בחברה. JVP, המתמחה בבניית חברות גדולות תוך רכישת אחוזים משמעותיים בחברותיה, הובילה בינואר 2011 סיבוב גיוס פנימי משמעותי של 50 מליון דולר ובו רכשה בעיקר את מניותיהן של משקיעים ותיקים בחברה כגון פירלי , מהלך שהביא להגדלת אחוז ההשקעה של JVP בחברה מ 11% למעל ל 50% בחברה. שנה לאחר מכן, במרץ 2012, צירפה אליה JVP קרן השקעות פרטית מבוסטון כבעלת אחזקות נוספת לצידה של JVP.

האסטרטגיה העסקית שהובילה JVP בסייאופטיקס במהלך העשור האחרון, תורגמה למהלכים בולטים בהם: הרחבת החברה ע"י רכישות ומיזוגים, הקמת קרן ייחודית וראשונה מסוגה בישראל להשקעות בחברות בוגרות, שהשקיעה בין היתר בסייאופטיקס, וההחלטה להכניס לפני כשנה את קרן ההשקעות הפרטית מבוסטון - כשותפה אסטרטגית.

"ברצוני להודות ל JVP ומייסדה אראל מרגלית על התמיכה וההובלה במהלך השנים. גישתה של JVP עודדה את ההנהלה לנקוט מהלכים נועזים, לעיתים כנגד הזרם, שהביאו להעלאת ערך החברה באופן משמעותי", אמר בתגובה אד קורינגראטו מנכ"ל סייאופטיקס.