בנט למרכזי הפיתוח: "יש לנו מחסן חדש של כשרונות"

נפתלי בנט: "ננסה הקל על עלויות המחיה בישראל, וכן לטפל בבעיית הריכוזיות. יש לנו מצב שבו משפחה אחת מחזיקה בהמון תחומים, שזה מעלה את עלויות המחיה לכולם, ונטפל בזה"

שר הכלכלה והמסחר, נפתלי בנט, ביצע היום אחה"צ גיחה ראשונה בתפקיד החדש לעולם העסקי ממנו הוא הגיע - ההיי-טק הישראלי. בנט, השתתף ביום עיון שערך ארגון התעשיות המתקדמות בישראל (IATI) בנושא מרכזי הפיתוח הבינלאומיים, וניכר שהרגיש בבית. "אני רואה את החברה שלי ברשימה של מרכזי הפיתוח כאן", הזכיר בתחילת הדברים את חברת סיוטה, שנמכרה בשנת 2005 ל-RSA תמורת כ-145 מיליון דולר והיום חלק מ-EMC.

האנגלית של בנט נשמעת מצוין, עם הז'רגון הנכון והחיתוך של אמריקה התאגידית, מה שהאוזן הקולקטיבית של ההיי-טק הישראלי רגילה לעכל. "גם הממשלה היא בעצם ממשלת סטארט-אפ", אמר לכל צחוקם של המשתתפים בארוע, וכאשר נשאל "איזו קרן הון סיכון הייתה משקיעה בה?", ענה ש"אני רואה פה כמה נציגי קרנות שלא השקיעו בחברה שלי, אבל גם אני בעצם לא הייתי משקיע בה".

בנט ניסה לשדר למרכזי הפיתוח שהאג'נדה שהוא מקדם בממשלה תסייע להם: "מצאנו -יאיר לפיד ואני - הזדמנות מעניינת בישראל לעשות דברים שכולם יודעים שנדרשים לעשות אבל אף אחד לא עשה אותם, בגלל שלאף אחד אין את המוטיבציה הפוליטית. נראה הרבה חרדים שמגיעים לשוק, והם חכמים. נתסייע בממשלה במערכת של ואוצ'רים לתת לכל חרדי שהולך ללמוד משהו פרקטי. אלו בשורות טובות למרכזי הפיתוח בגלל שהצרכים שלהם הם סביב הכשרונות. וזו גם הבעיה המרכזית שהייתה לי כמנכ"ל חברה, למצוא כשרונות. כעת אני מתאר לעצמי שיש לנו מחסן חדש של כשרונות שיכנסו לשוק".

בנט המשיך לתאר את המהלכים שהוא מנסה לקדם ולדבריו: "ננסה הקל על עלויות המחיה בישראל, וכן לטפל בבעיית הריכוזיות. יש לנו מצב שבו משפחה אחת מחזיקה בהמון תחומים, שזה מעלה את עלויות המחיה לכולם, ונטפל בזה". לגבי הנושאים שמטרידים את ההיי-טק המקומי, הביא בנט פעם נוספת מהניסיון שלו, כמנכ"ל של חברת סטארט-אפ.

"עזבתי את החברה שלי כאשר היו 120 עובדים וכעת יש שם 400. היו הרבה שהעבירו תקופות בחו"ל. כולם יודעים שאנחנו מחדשים בתעשיה הטכנולוגית, אבל אנחנו מחדשים כעת גם בתחומים אחרים, לדוגמא מה שקורה בחברות כגון WIX או WAZE. החדשנות מגיעה מעבר לתחום הטכנולוגי, וזה כתוצאה מהשילוב בין היכולות שיש בישראל לאלו שהגיעו מחו"ל. יש כאן דור שלם של עובדים שכבר רגילים לראות את ארה"ב ואת השוק העולמי כחלק מהעסקים שלהם. ואני מבקש ממרכזי הפיתוח הבינלאומיים להסתמך עליהם יותר מאשר רק בפיתוח הטכנולוגי".