הדולר היציג טיפס ל-3.628 ש'; "ב"י עשוי להתערב שוב"

האירו היציג ירד בכ-0.25% ל-4.743 שקלים ■ ל"גלובס" נודע כי לפיד החליט לצמצם את הטבות המס לחברות שבמרכז הארץ ■ בבנק לאומי מעריכים כי השקל צפוי להיתמך בתנועות הון נכנסות ובהשפעת תחילת הפקת הגז

המסחר במט"ח נחתם היום (ו') במגמה מעורבת של השקל מול המטבעות המרכזיים. בעוד הדולר היציג המשיך במגמת ההתחזקות מול השקל והוסיף לערכו כ-0.13% ל-3.628 שקלים, האירו נסחר בירידה של כ-0.25% ל-4.743 שקלים. בעולם נסחר הצמד אירו/דולר סביב 1.31 דולרים לאירו ואילו הין מתחזק היום מול הדולר.

הבורסות באירופה נסחרות בירידות שערים, במקביל לסנטימנט באסיה ולאחר שנגיד הבנק היפני הצהיר כי הוא עוקב בדריכות אחר התפתחות אפשרית של בועת נכסים בעקבות המדיניות המוניטרית האגרסיבית שהוא נוקט. אמש, נזכיר, הראלי בוול סטריט המשיך והמסחר ננעל בעליות, זה היום הרביעי ברציפות.

בזירה המקומית הבורסה חתמה את השבוע כמעט ללא שינוי בעוד המשקיעים מנסים להבין לאן מועדות פניה של הממשלה החדשה. אתמול התקיימה ישיבת תקציב ראשונה בין ראש הממשלה לשר האוצר יאיר לפיד. בתום הפגישה הוציאו אנשי לפיד הודעה לקונית שבה נכתב כי במסגרת התקציב לשנים הבאות "האדם העובד יעמוד במרכז" בתוכנית הכלכלית לשנתיים הבאות. בין הצעדים שהוצגו, לפי ההודעה, היו צעדים מיסויים כגון הטלת מסים על מכוניות יוקרה, על דירות פאר ועל מותרות נוספות.

מעבר לכך, ל"גלובס" נודע אתמול כי לפיד החליט לצמצם את הטבות המס לחברות שבמרכז הארץ, שניתנות במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, בכמה נקודות אחוז - כך הודיע בישיבה סגורה שהתקיימה בנושא לפני יומיים. (לסיפור המלא)

ולאן נושבות הרוחות בשוק המט"ח? בבנק לאומי מעריכים כי מחד, צפוי שערו של השקל להמשיך ולהיתמך בתנועות הון נכנסות ובהשפעת תחילת הפקת הגז בישראל, ומאידך, התערבותו של בנק ישראל במסחר במט"ח מצביעה על מחויבותו למניעת התחזקות משמעותית נוספת בשערו. לאור זאת, אנו מעריכים כי השקל ימשיך להיסחר סביב רמתו הנוכחית תוך נטייה להמשך ההתחזקות בו.

"בהתחשב באמור, אנו מעריכים כי במידה ושערו של הדולר ישוב להיחלש מול השקל, לא מן הנמנע כי נראה רכישות מט"ח יזומות נוספות ע"י בנק ישראל", ציינו בלאומי. "במידה ובמקביל תחול התחזקות הדולר בעולם, אשר תביא לירידה בערכן (הדולרי) המדווח של ייתרות המט"ח, סביר כי תגדל מידת הנוחות של בנק ישראל לנקוט שוב בדרך זו".