קוריאה הצפונית מאיימת: "נתקוף את יפן באטום"

המשטר המסוגר ביותר בעולם ממשיך לשגר איומים: סוכנות הידיעות הרשמית בפיונגיאנג פרסמה היום כי אם תממש טוקיו את הצהרותיה שלפיהן בכוונתה להתערב בניסויים שתבצע קוריאה הצפונית - היא "תעלה בלהבות גרעיניות"

נמשכת המתיחות בחצי האי הקוריאני: קוריאה הצפונית הזהירה היום את יפן כי אם "תעז" האחרונה ליירט טילים במהלך ניסויים שתערוך פיונגיאנג, כפי שהזהירה בעבר - ייעשה נגדה שימוש בפצצת אטום.

על-פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית, KCNA, כינתה פיונגיאנג את כוונותיה של טוקיו "פרובוקטיביות", ואיימה כי אם תממש יפן את הצהרותיה - היא "תישרף בלהבות גרעיניות".

דיווח: "פיונגיאנג מסוגלת לשגר טיל גרעיני"

יומיים לאחר שגורמים בארצות הברית וביפן העריכו כי קוריאה הצפונית מוכנה לשיגור טילים בליסטיים משטחה, אמר גורם בכיר בוושינגטון כי במקרה של מתקפה, ביכולתה של פיונגיאנג לשגר טיל שיכול לשאת ראש נפץ גרעיני.

על-פי הדיווח ברשת CNN האמריקנית, בפנטגון מעריכים כי לקוריאה הצפונית יש את היכולת לשגר טילים בליסטיים הנושאים ראשי נפץ גרעיניים באופן חלקי, אולם קבעו כי אמינות הנשק הגרעיני שבידי המדינה המסוגרת הינה נמוכה. על אף הספקות, מדובר בהכרה הברורה ביותר של ארה"ב בתוכנית הגרעין הצפון-קוריאנית.

"לא יהיה מאוד מדויק להעריך ששלטונו של קים ג'ונג און בדק באופן מלא את יכולת השיגור של טילים המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים", אמר אמש דובר הפנטגון, ג'ורג' ליטל. בכיר אמריקני נוסף הצטרף להערכה זו וקבע כי אין זה וודאי שפיונגיאנג ביצעה את הטווח המלא של הבדיקות לצורך שיגור טיל החמוש בגרעין, אולם התריע מפני סכנה אפשרית שכזו.

השכנה מדרום מטילה ספק גדול אפילו יותר ביכולותיה של פיונגיאנג לשגר טיל שיישא ראש נפץ גרעיני. "הערכת המודיעין של צבא קוריאה הדרומית היא שעדיין אין ביכולת הצפון לשגר טיל גרעיני", אמר הלילה שר ההגנה הדרום קוריאני. "קוריאה הצפונית ערכה שלושה ניסויים גרעיניים, אבל יש ספק שבשלב זה הם יכולים לצמצם את משקל ראשי הנפץ ולהרכיבם על טילים", הוסיף.