דיווח: קרן המטבע תוריד את תחזית הצמיחה של ארה"ב ל-1.7%

כך עולה מטיוטת דוח של הקרן שעתיד להתפרסם במהלך השבוע הבא ■ הסיבה להורדת התחזית: הקיצוץ האוטמטי בהוצאות הממשלה ■ הכלכלה העולמית צפויה לצמוח ב-2013 ב-3.4%

קרן המטבע הבינלאומית שוקלת להוריד את תחזית הצמיחה של ארצות הברית לשנה הנוכחית וזאת בעקבות התמשכות הדיונים במדינה בנוגע לתקציב של שנת 2014, כך עולה מדיווח של סוכנות "בלומברג" המבוסס על טיוטת דוח של הקרן שאמור להתפרסם במהלך השבוע הקרוב.

על פי הדיווח, בדוח החצי שנתי שלה שכותרתו "התחזית הכלכלית העולמית", הקרן עתידה להוריד את תחזית הצמיחה של ארצות הברית לשנת 2013 ל-1.7% לעומת תחזית של 2% שסיפקה הקרן בחודש ינואר האחרון. בדוח מציינת הקרן כי אחת הסיבות להורדת תחזית הצמיחה הינה הקיצוץ הרוחבי בהוצאות הממשל הפדראלי שנכנס לתוקפו בתחילת חודש מארס.

הדיווח של "בלומברג" על הורדת תחזית הצמיחה של ארצות הברית בא במקביל לנתון סנטמנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש אפריל שפורסם אתמול והצביע על ירידה חדה בסנטמנט בקרב הצרכנים לרמה של 72.3 נקודות מרמה קודמת של 78.6 נקודות בחודש מארס, כשהצפי היה לירידה מתונה יותר לרמה של 78 נקודות.

על פי טיוטת הדוח של קרן המטבע, הכלכלה היפנית צפויה לרשום צמיחה של 1.5% בשנת 2013 לעומת תחזית קודמת שעמדה על 1.2% וזאת בעקבות המאמצים במדינה להילחם באינפלציה. הקרן מותירה את התחזית שלה לגבי גוש האירו על כנה וצופה התכווצות של 0.2% במהלך השנה הנוכחית. הכלכלה העולמית צפויה לרשום ב-2013 צמיחה של 3.4% וזאת לעומת תחזית קודמת של 3.5%. ב"בלומברג" מציינים כי המספרים המופיעים בטיוטה עשויים להשתנות לפני פרסום הדוח הסופי.