נעילה יציבה בת"א; אל-על עלתה 4.4%, אלווריון צנחה 12.3%

מחזור המסחר הסתכם בכ-523 מיליון שקל ■ קרן פימי משקיעה באל-על ■ גבעות מתקדמת לקראת קידוח מגד 6 ■ קרן המטבע עתידה להוריד את תחזית הצמיחה לארה"ב ■ מחר וביום ג' הבורסה סגורה

המסחר בבורסה בתל אביב עבר נחתם היום (א') במגמה יציבה, כאשר המדדים המרכזיים נותרו כמעט ללא שינוי. זאת ברקע לירידות השערים שנרשמו בבורסות העולם ביום שישי ועל רקע פתיחת הדיונים על תקציב המדינה שהחלו בשבוע החולף. בימים שני ושלישי לא יתקיים מסחר לרגל יום הזיכרון לחללי צה"ל ויום העצמאות. בזירת המאקרו, יתפרסם ביום שני מדד המחירים לצרכן. מחזור המסחר נותר היום נמוך והסתכם בכ-523 מיליון שקל.

ביום חמישי האחרון ננעל המסחר בבורסה בירידות שערים, כשמדד ת"א 25 ירד ב-0.17% ונקבע על רמה של 1,230.12 נקודות. גם מדד ת"א 100 נעל את המסחר בירידה של 0.19% לרמה של 1096.43 נקודות. המנתח הטכני של "גלובס" זיו סגל טוען בסקירה השבועית שלו כי היות ומדד ת"א 25 ממשיך לדשדש, אין צורך לשנות את התחזית לגביו ורק שתהיה פריצה לאחד הכיוונים ניתן יהיה לעדכן את התחזית.

הדיונים על תקציב המדינה החלו, וביום חמישי נפגש צוות של משרד האוצר בראשות השר יאיר לפיד עם צוות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ודנו בתוכנית הכלכלית של המדינה לשנים 2013 ו-2014. התוכנית שהציגו במשרד האוצר כוללת קיצוץ של 21 מיליארד שקל מתקציב המדינה לשנת 2013 ו-7 מיליארד שקל מהתקציב של שנת 2014.

הפעם ינסה האוצר ליישם את דוח ועדת טרכטנברג, להחזיר את תקציב הביטחון לרמות שהיו מקובלות ב-2011 ולקצץ 3-4 מיליארד שקל. המקור השני לחיסכון יהיה קצבאות הילדים בהיקף של 3-4 מיליארד שקל נוספים. הקיצוץ יבוצע בשתי דרכים: האחת - ביטול הדיפרנציאליות בין הילדים לפי עקרון "קצבה שווה לכל ילד", והאחרת - קיצוץ של ממש בקצבה האחידה של כל הילדים.

המקור השלישי הוא תוספות השכר שניתנו לעובדי המגזר הציבורי, המהוות חלק ניכר מההתחייבויות שניתנו - כ-14 מיליארד שקל לפי חישוב האוצר. לפי התוכנית, התוספות שניתנו יצומצמו ל-10 מיליארד שקל, כלומר מדובר קיצוץ של 4 מיליארד שקל. כמו כן, האוצר ידרוש הקפאת שכר לשנתיים הבאות, תוך הנחה שהמגזר הציבורי נהנה מתוספות נאות בעוד ששכרו של המגזר הפרטי נשחק.

בזירת המאקרו צפויה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפרסם ביום שני את מדד המחירים לצרכן של מארס. מדד המחירים של חודש פברואר נשאר, כצפוי, ללא שינוי.

נעבור לעולם שם כאמור הסתיים המסחר באירופה ובוול סטריט בירידות שערים ביום שישי. בארה"ב התפרסם סנטמנט הצרכנים של אוניברסיטת משיגן לחודש אפריל שרשם ירידה חדה מהצפוי לרמה של 72.3 נקודות מרמה קודמת של 78.6 נקודות.

בתוך כך פרסמה סוכנות "בלומברג" דיווח לפיו קרן המטבע הבינלאומית עומדת להוריד את תחזית הצמיחה של ארה"ב לשנת 2013 ל-1.7% מהתחזית הקודמת שדיברה על צמיחה של 2%. הדיווח מבוסס על הדלפה של טיוטת דוח של קרן המטבע שצפוי להתפרסם בשבוע הקרוב. הקרן גם צפויה להוריד את תחזית הצמיחה של הכלכלה העולמית ל-3.4% משיעור של 3.5%.

קמהדע מתקדמת לקראת הנפקה

מניית מלאנוקס רשמה עליות בעקבות פער חיובי של כ-3.5% מול ניו יורק. מנגד, איזיצ'יפ איבדה גובה עקב פער שלילי של כ-2.3%.

חברת הביומד קמהדע , המפתחת, מייצרת, משווקת ומוכרת תרופות ייחודיות להצלת חיים המשיכה להתקדם לקראת הנפקה בארה"ב. החברה דיווחה הבוקר כי הגישה לרשות ניירות ערך בארה"ב באופן פומבי, מסמך לרישום מניותיה למסחר בארה"ב הכולל תשקיף ראשוני בקשר להצעה אפשרית של מניותיה לציבור בארה"ב. החתמים המובילים בהנפקה יהיו מורגן סטנלי וג'פריס. (לסיפור המלא)

חברת אל על וקרן פימי חתמו במוצ"ש על הסכם לפיו תשקיע פימי עד כ-75 מיליון דולר, תחזיק כ-47% ממניות החברה ותגבש קבוצת שליטה באל על ביחד עם כנפיים. על פי מתווה העיסקה בשלב השלמת העיסקה ("קלוזינג") תשקיע קרן פימי בחברת אל על ( 58.6 )עד 50 מיליון דולר בתמורה לכ-38% . בנוסף יוקצו לפימי שתי אופציות נוספות של 12.5 מיליון דולר כל אחת, לאחר מימוש האופציות תחזיק פימי בכ-47% ממניות החברה. (לסיפור המלא)

שותפות גבעות דיווחה הבוקר כי מגדל הקידוח ב"מגד 6" צפוי להגיע לארץ ב-29 באפריל. להערכת השותף הכללי יידרשו כשלושה שבועות להובלת מגדל הקידוח והקמתו באתר מגד 6.

חברת אלווריון הודיעה ביום שישי בערב על התפטרות מנכ"ל ונשיא החברה חזי לפיד. בהודעה של החברה באתר הבורסה לא נרשמה סיבה להתפטרות אך צויין כי לפיד ימשיך בתפקידו עד להשלמת תהליך חפיפה מוסדר עם מי שיחליף אותו.

משרד המשפטים האמריקאי הודיע שלשום כי הגיע להסכם פשרה עם חשודה בהעלמת מס במדינה. על פי כתב האישום, אותה אזרחית השתמשה בחשבונות שפתחה בבנק לאומי ומזרחי טפחות על מנת להעלים את המס.

במפגש עיתונאים שהתקיים ביום חמישי, ניסה מנכ"ל טבע ג'רמי לוין להרגיע את המשקיעים כשאמר שהחברה מוכנה ליום ובו יפוגו הפטנטים על מוצריה. "אובדן פטנטים - אנחנו מוכנים לזה, אנחנו לא מפחדים מזה ויש לנו מנועי צמיחה שיובילו את השינוי", אמר לוין בפגישה.