לין: "העלאת מס חברות - משמעותה מהלך של אנטי צמיחה"

שר האוצר לפיד החליט לצמצם את הטבות המס לחברות שבמרכז הארץ, ונשיא איגוד לשכות המסחר אומר כי "ההצעה להעלות את מס החברות מרסנת את הצמיחה ופוגעת במוטיבציה לעשות עסקים בישראל"

העלאה של מס החברות במסגרת הצעת התקציב משמעותה אנטי-צמיחה, כך אומר היום (א') עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בתגובה לתוכניתו של שר האוצר יאיר לפיד, שהחליט לצמצם את הטבות המס לחברות שבמרכז הארץ, שניתנות במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, בכמה נקודות אחוז.

לין הגיב היום להצעות התקציב ואמר כי בבניית תקציב המדינה יש לחשוב כבר היום על התוכנית הכלכלית שתתבצע בעוד שנתיים. "על האוצר לגבש כבר היום את המהלכים שיפתרו את בעיות התקציב, לא בדרך של העלאות מסים אלא בדרך של הגדלת התוצר הלאומי ומעבר לרמת צמיחה גבוהה יותר מהעשור הקודם", אמר.

עוד טוען לין כי "היקף הפעילות העסקית הוא זה שמגדיל את הכנסות המדינה ולא העלאת שיעור המס. כבר היום צריך ליצור מערכת מס שוויונית הפועלת על כלל המגזר העסקי, ואף על כלל העובדים במשק. לא באמצעות העלאת מסים אלא באמצעות ביטולי פטורים".

עוד לדבריו, כל המלצה להעלאת מס חברות משמעותה המלצה של אנטי צמיחה ונסיגת הצמיחה במשק. "הרפורמה בהפחתת מס החברות והידיעה של המגזר העסקי כי בכוונת המדינה להמשיך ולהפחית את מס החברות היו מהכוחות שהניעו את צמיחת המשק משנת 2004 ועד סוף 2012. כעת ההצעה להעלות את מס החברות היא בכיוון ההפוך. היא מרסנת את הצמיחה ופוגעת במוטיבציה לעשות עסקים בישראל.

"אסור לפגוע בפוטנציאל האדיר שיש למגזר העסקי להמשיך ולצמוח. הראייה חייבת להיות ממוקדת במתן אפשרות למגזר העסקי למצות את יכולתו".