משפחת עופר מתארגת מחדש: מקימה חברת מכליות בלונדון

"לוידס ליסט": זודיאק טנקרס הזמינה כבר מכלית ראשונה ואחריה צפויות להגיע מכליות נוספות החברה בסינגפור תתוגבר

קבוצת סמי עופר מונקו החלה לארגן מחדש את אחד מציי הספנות הגדולים בעולם כיום שבבעלותה באמצעות הקמת חברה בת בשם זודיאק טנקרס, שתפעל מלונדון. דייויד (דוד) עופר, בן הזקונים של איל עופר ונכדו של סמי עופר, יכהן כמנכ"ל החברה החדשה, שתהיה חלק מחברת זודיאק מריטיים אייג'נסיז (ZodiacMaritime Agencies).

לפי דיווח באתר כתב העת המקצועי לספנות "לוידס ליסט", זודיאק טנקרס כבר קיבלה את המכלית הראשונה שהזמינה, אבי רואוד, בנפח של 74 אלף טונות, ואחריה צפויות להגיע מכליות נוספות. המכלית הזו הייתה מיועדת במקור לחברת טנקר פסיפיק, השלוחה של קבוצת סמי עופר מונקו בסינגפור.

דוד עופר עבד בסינגפור ולמד שם את שוק המכליות לפני שהתמנה לתפקידו החדש. אחיו המבוגר ממנו, דניאל, מונה למנכ"ל זודיאק מריטיים ב-2011 והוא מתמקד במגזר המכולות. אביו אייל קיבל עליו את כהונת יו"ר זודיאק מריטיים בשנה שעברה.

אייל ועידן עופר, בניו של סמי עופר המנוח, מאזנים מחדש את נכסי הספנות של המשפחה באופן שווה יותר בין לונדון לסינגפור. הם סוללים את הדרך למה שצפויה להיות בסופו של דבר חלוקה של הקבוצה לציים שמנוהלים בנפרד.

התהליך הזה, שדווח לראשונה על ידי Lloyd's List בינואר השנה, עדיין מתנהל. התוצאה הסופית תהיה יותר מכליות שינוהלו מלונדון, וגיוון של הצי בסינגפור, שמורכב כעת ממכליות בלבד.

לפי הידיעה, החלטת עידן עופר להעתיק את מגוריו ללונדון, שדווחה בהרחבה בישראל ובבריטניה בימים האחרונים, אינה קשורה בשום דרך להתארגנות מחדש של אימפריית הספנות של סמי עופר. המעבר ללונדון משקף את האופי הבינלאומי של מגוון עסקיו הרחב של עידן עופר.

אייל עופר כבר מקדיש חלק מזמנו ללונדון, אך יש לו גם בתים בניו יורק ובמונטה קרלו (מונקו), שבה שוכן מטה קבוצת סמי עופר מונקו.

באופן כללי, יותר טונאז' (נפח בטונות) יעברו מזודיאק בלונדון, שהתרחבה במהירות בשנים האחרונות, לטנקר פסיפיק מסינגפור, שהצי שלה התכווץ.

לזודיאק, שמפעילה את צי הספנות הגדול ביותר בבריטניה, תהיה נוכחות חזקה בבריטניה, בסיוע הזמנות לאניות חדשות שיבטיחו צמיחה בשנים הבאות, למרות העברת חלק מהטונאז' לסינגפור. החלק הזה צפוי לכלול אניות מכולות, אוניות הובלת כלי רכב, מכליות כימיקלים ואניות מטען צובר.

זודיאק מריטיים מפעילה כעת 161 אניות בנפח כולל של 14.7 מיליון טון בניהול מסחרי, לפי לויד'ס ליסט אינטליג'נס. החברה הזמינה עוד 23 אניות, החל באניות מכולות בנפח 16 אלף טונות וכלה באניות להובלת מטעני צובר ומכליות משולבות לנפט וכימיקלים.

טנקר פסיפיק בסינגפור היא חברה קטנה בהרבה עם צי מסחרי של 37 מכליות נפט ומוצריו בנפח כולל של 3.6 מיליון טונות והיא הזמינה 4 אניות חדשות בלבד.

עידן ואייל עופר
 עידן ואייל עופר