"מחירי האג"ח גבוהים מדי - אם להסתכן, אז במניות"

ניר אומיד מתמיר פישמן סבור שהמפתח להגדלת מחזורי המסחר טמון במשקיעים זרים ובהורדת תפיסת הסיכון בישראל

העליות הנאות שנרשמו בחודשים האחרונים בשוק האג"ח המקומיות חיזקו את ההערכות בקרב לא מעט אנליסטים, כי השקעה ברכיב המנייתי אטרקטיבית יותר מהאפיק האג"ח.

בבית ההשקעות תמיר פישמן מחזיקים בגישה זו, ומנהל ההשקעות ניר אומיד אומר כי "בכל 16 שנותיי בשוק ההון, לא זכור לי פער גדול כל כך בין תמחור מניות לתמחור אג"חים".

אומיד מציין כי "התמחור של הנכס הפחות מסוכן לכאורה, האג"ח, הוא יחסית גבוה כיום. המניות, לעומת זאת, שלכאורה נסחרות במחירי שיא, הן אלו שנסחרות במחירים סבירים, אם מסתכלים על רמות מכפילים ולא סתם על גרפים שקרובים לשיא כזה או אחר".

לדבריו, "בכל העולם מתחילים להבין את זה, וגם בישראל אפשר לראות הסטת כספים ברורה מאג"ח למניות. הכיוון הזה עתיד להמשיך ללוות אותנו ביתר שאת בחודשים הקרובים. חשוב להדגיש שיהיו מהמורות, מימושים ותיקונים, אבל צריך להסתכל על התמונה הגדולה, והיא ברורה - אם לקחת סיכון, אז במניות. באג"ח רצוי להיזהר, גם בשוק הממשלתי וגם בקונצרני".

בהתאם, אומיד מקצה 30% מהתיק שלו לרכיב המנייתי, בחלוקה שווה בין השוק המקומי לשוקי חו"ל.

אומיד מתייחס לירידת מחזורי המסחר בשוק המקומי, וסבור כי "המפתח לשינוי נעוץ במשקיעים זרים, אם על ידי הכללות השוק במדדים אירופיים, ואם על ידי העלאת האטרקטיביות של ישראל בעיני העולם וירידה בתפיסת הסיכון, למשל חידוש התהליך המדיני".

"לא נכון לחפש תשואות בכוח"

מבין המניות המומלצות שלו מזכיר אומיד את הפועלים, החברה לישראל וחברת הביטוח הראל.

לגבי השקעה במניות בחו"ל, אומיד מתרכז בשוק האמריקאי ואומר כי "כשניתן לבחור מניות מתוך מבחר של אלפים, ולא מרשימה לא סחירה של 100 מניות ורשימה אף יותר לא סחירה של מניות יתר, תמיד יש משהו מעניין, כמו תמחורי חסר והזדמנויות. אנו בחרנו לשים דגש על סקטור הפיננסים והטכנולוגיה, שנסחרים להערכתנו במחירים נוחים. אנו רואים סימנים ברורים להתאוששות שוק הדיור בארה"ב, וסקטור הפיננסים הוא הנהנה הראשון מהתאוששות זו".

לגבי סקטור הטכנולוגיה, אומיד אומר כי "סקטור זה הוא שילוב מנצח של ערך וצמיחה". בין מניות הענף מזכיר את גוגל, אפל, EMC ו-IBM.

אומיד מעריך כי השוק האמריקאי ימשיך להוביל את השווקים ובנוסף, כולל ברכיב המנייתי שלו בחו"ל השקעה במדד הדאקס הגרמני ובמדד מדינות ה-BRIC.

בחזרה לשוק המקומי, לאג"ח הממשלתיות מקצה אומיד 40% מהתיק, ומציין כי הסיכון הגדול ביותר שנראה כרגע מגיע מכיוון התשואות בארה"ב. "יש רגיעה כלשהי, והתשואות ל-10 שנים ירדו לכיוון 1.7%, אבל ממש לא אופתע אם כבר השנה נראה תשואות של 2.2%, ואף גבוה מכך. יש לזה השלכה ישירה על אג"ח ממשלתיות בישראל".

אומיד מסביר כי "יש תקופות, כמו התקופה הנוכחית, שלא נכון לחפש תשואות בכוח ויש להסתפק בתשואות נמוכות במח"מ ממוצע של שלוש שנים. החלק הקצר הזה בתיק הוא כוח אדיר להמשך, כאשר התשואות יעלו".

לגבי האפיק הקונצרני אומיד סבור כי "אם נכס הבסיס לא מעניין, אז קל וחומר לגבי אג"ח קונצרניות, שנסחרות היום במרווחים יחסית נמוכים לאג"ח ממשלתיות. השוק הקונצרני בישראל הוא שוק עדרי, ואת הלימון הזה לא רצוי לסחוט עד הסוף. בתקופה זו, עדיף לקבל הצמדה עם תשואה נמוכה על רוב התיק הקונצרני, ולא לחפש הרפתקאות. התיק המעניין ביותר כיום בשוק הקונצרני הוא התיק המשעמם ביותר".

אומיד מעריך כי "להרבה חברות לא תהיה את היכולת למחזר, וגם לא תמיד היכולת לממש נכסים. ההסדרים שראינו לאחרונה נותנים לצערי לגיטימציה להסדרים נוספים. חייב להיות מנגנון רגולטורי מסודר, שבו אם יש פגיעה במחזיקי האג"ח, יש מחיר כלשהו גם לבעלים שגייס את החוב".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

ההמלצות של ניר אומיד
 ההמלצות של ניר אומיד

תיק ההשקעות של ניר אומיד
 תיק ההשקעות של ניר אומיד