השווקים בירידות: הצמיחה בסין ברבעון הראשון - 7.7% בלבד

בשוק ציפו לצמיחה של 8% ברבע הראשון ■ ברבעון הרביעי של שנת 2012 צמחה הכלכלה הסינית בכ-7.9% ■ בעקבות האכזבה: בתי השקעות מורידים תחזיות, והבורסות בעולם יורדות

שוקי העולם נופלים היום (ב') לאחר פרסום נתוני צמיחה מאכזבים במיוחד בסין, שם דווח כי המשק צמח בכ-7.7% "בלבד" ברבעון הראשון של 2013, בעוד סקר "בלומברג" בקרב 41 אנליסטים צפה נתון ממוצע של 8% לרבעון.

ברבעון הרביעי של שנת 2012 צמחה הכלכלה הסינית בכ-7.9%.

הנתונים שהתפרסמו היום מוסיפים לדאגה המתגברת בשווקים כי כלכלת סין נמצאת בהאטה, יחד עם משבר החובות הריבוניים באירופה והצמיחה המתונה בארה"ב - יפגעו כולן בצמיחה הגלובלית. נזכיר כי לפי מסמכים שהודלפו ל"בלומברג", קרן המטבע הבינלאומית צפויה להוריד את תחזית הצמיחה הגלובלית בעשירית האחוז ל-3.4%.

"הנתונים המאכזבים מראים כי ההתאוששות בכלכלת סין חלשה יותר מכפי שציפינו", מסביר זו הייבין, כלכלן בכיר ב-JP מורגן בהונג קונג. בבנק צופים כי נתוני הצמיחה צפויים להשתפר ברבעון השני של השנה, "גם לאור האפשרות כי הממשל הסיני ינקוט בצעדים אקטיביים לעידוד השקעות באזורים נחלשים במדינה", מסביר הייבין.

בינתיים, אנליסטים ממשיכים להיות מודאגים מהתמונה הגדולה: בשנת 2012 צמחה כלכלת סין בכ-7.8%, קצב הצמיחה האיטי ביותר במדינה מאז שנת 1999, ואין סימנים כי שנת 2013 צפויה להיות טובה יותר.

ב-JP מורגן צופים כי כלכלת סין תצמח בכ-7.8% (שנתי) ב-2013, לעומת תחזית קודמת של 8.2%. ב-RBS הורידו היום גם כן תחזיות לכלכלה השנייה בגודלה בעולם, וצופים צמיחה בשיעור של 7.8% השנה, לעומת תחזית קודמת של 8.4%.