פרשת המכרות בגינאה: ה-FBI עצר אדם המועסק אצל שטיינמץ

עצר את פרדריק קליניס, הנחשב לנציג של BSGR - זרוע הכרייה של שטיינמץ באפריקה ■ גורמים בגינאה מאשימים אם BSGR במתן שוחד לנשיא הקודם

פרשת זכויות הכרייה בגינאה, בה מעורבת חברה מקבוצת שטיינמץ, מסתעפת. סוכני ה-FBI בארה"ב עצרו אזרח צרפתי עם קשרי העסקה לחברת BSGR, זרוע הכרייה של משפחת שטיינמץ, כחלק מחקירה המתנהלת בימים אלה בגינאה בה מעורבת BSGR - כך לפי דיווח בסוכנויות הידיעות "רויטרס" ו"בלומברג".

משפחת שטיינמץ ו-BSGR נאבקות בימים אלה בממשלת גינאה על הזכויות שלהן על אחד ממרבצי עופרת הברזל הגדולים בעולם, הנמצא בסימנדו. החברה מכחישה את הטענות של הממשל בגינאה, לפיהן היא שיחדה את הדיקטטור הקודם שעמד בראש המדינה כדי לזכות בזכויות על מרבצי המינרלים הענקיים.

פרדריק קליניס, אזרח צרפתי שעל-פי טענות הממשלה בגינאה נחשב ל"סוכן" של חברת BSGR, נעצר ביום ראשון בפלורידה על-ידי ה-FBI. לפי ההאשמות שמיוחסות כגדו, הוא שיבש הליכי חקירה, סחט עדים וגרם לשיבוש ראיות.

בחודש ינואר הרשויות בארה"ב נכנסו לתמונה כאשר החלו לחקור תשלומים לא חוקיים לכאורה, שהועברו לארה"ב ושימשו לפי החשד כשוחד עבור זכויות הכרייה בגינאה. לפי דיווחים שונים, אחת החשדות שהעלו כנגד BSGR היא ניסיון לרכוש בכ-5 מיליון דולר מידע ומסמכים חסויים שהיו ברשות בתו של הנשיא הקודם וקשורים לזכויות הכרייה בסימנדו.

נזכיר לפני מספר ימים דווח ב"פייננשל טיימס" כי בני שטיינמץ החליט לתבוע את הלורד מרק מלוק-בראון, שר בריטי לשעבר בממשלת גורדון בראון, המנהל חברת ייעוץ. שטיינמץ מאשים את החברה של בראון כי הדליפה מידע על עסקיו בגינאה למיליארדר ג'ורג' סורוס, המשמש כיועץ מיוחד לממשלה של המדינה במערב אפריקה, ומאשים את BSGR ואת משפחת שטיינמץ במתן שוחד לנשיא הקודם.