הדולר היציג נחלש ל-3.624 ש'; "השוק במצב המתנה"

הדולר נחלש בכ-0.08% ואילו האירו היציג התחזק מול השקל בכ-0.43% ל-4.759 שקלים ■ יוסי פריימן: "היצעי המט"ח של אמצע החודש הקלנדרי, לצד הירידה בביקוש תומכים בצורך למעורבות בנק ישראל בזירת המט"ח"

הדולר היציג נחלש היום (ד') מול השקל בשיעור של כ-0.08% לרמה של כ-3.624 שקלים, בעוד האירו היציג התחזק בשיעור של כ-0.43% לרמה של כ-4.759 שקלים.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות אמר כי "היצעי המט"ח של אמצע החודש הקלנדרי, לצד הירידה בביקוש תומכים בצורך למעורבות בנק ישראל בזירת המט"ח. להערכתנו, ההאטה בפעילות הכלכלית הבאה בין היתר לידי ביטוי במדדי המחירים, לצד ירידת מחירי חומרי הגלם, מקטינות את הביקוש למט"ח ותומכות בצורך לקבל החלטות באשר לצעדים הנדרשים להבטחת תנאי הסחר של הייצוא הישראלי ועידוד התעשיות מוטות הייצוא לפעול מישראל. בנק ישראל צפוי לשוב ולהתערב במסחר במט"ח עם ייסוף השקל אל עבר רמת 3.55 שקלים לדולר".

ב-FXCM ישראל מציינים כי "בדולר-שקל אין כל חדש, והשוק במצב המתנה כאשר הצמד מתכנס מעל 3.60 אך לא מצליח לייצר מומנטום משמעותי כלפי מעלה. לאחר יום שבתון המסחר בזירת המט"ח המקומי חוזר לפעולה, ולשוק תהיה הזדמנות להגיב לאירועים הדרמטיים מעבר לים ולתנועות בשוק הסחורות, ובעיקר בזהב.

"עם זאת, ראוי לציין כי למרות הפיחות המטאורי בזהב, הדולר בעולם דווקא נחלש. ניתן לזהות תנועת הון משוק הסחורות ושווקים באירופה וביפן לנכסים דולריים כגון מניות ואג"ח, וייתכן שבתקופה הקרובה נראה עלייה בערכו של הדולר בעולם, מה שיתבטא גם למול השקל. ועם זאת, לעת עתה נותר הסטטוס קוו על כנו בדולר-שקל, כאשר רמות המפתח הן 3.60 מלמטה ו-3.65 מלמעלה. עלייה מעל 3.65 עשויה לתת דחיפה לדולר-שקל ולתת את האות לתיקון משמעותי יותר. מנגד, ירידה מתחת ל-3.60 תעמיד במבחן שוב פעם את בנק ישראל".

ביום ב' התפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש מארס, אשר עלה בכ-0.2% בהשוואה לחודש פברואר והגיע לרמה של 100.5 נקודות לעומת 100.3 נקודות בחודש הקודם.

עליות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפים הבאים: התרבות והבידור (ב-1.6%), התחבורה (באחוז אחד), הדיור (ב-0.8%) והריהוט (ב-0.4%). ירידות נרשמו בסעיפי הירקות והפירות (ב-2.9%), שירותי התקשורת (ב-1.9%), ההלבשה (ב-1.5%), הציוד החשמלי לבית (ב-0.7%) והמזון (ב-0.4%).