בנק ישראל: בודקים את הסדר החוב של לאומי עם דנקנר

גורם המקורב לבנק ישראל: "פירוק או כינוס נכסים אינו בהכרח עדיף לבנק על פני הסדר חוב הכולל הזרמת כסף מגורם חיצוני תוך מחילה על חלק מהחוב"

דודו זקן, המפקח על הבנקים בבנק ישראל, בוחן את המו"מ להסדר חוב של נוחי דנקנר עם בנק לאומי. זאת, על רקע הסערה הציבורית שהתעוררה סביב כוונתו של לאומי למחוק 150 מיליון שקל מחובותיו של דנקנר לבנק ולאור פניותיהם של שר האוצר יאיר לפיד ויו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' לזקן.

"הנושא נמצא בבדיקת הפיקוח על הבנקים", נמסר מבנק ישראל. "בבנק ישראל מסבירים כי העיקרון המנחה את הבדיקה הוא לוודא שהבנק פועל כיאות במסגרת תהליכים סדורים, בעת מתן אשראי, ניהולו השוטף ורישומו, ובמידת הצורך בעת גיבוש הסדרי חוב, ובכלל זה שנושאי המשרה בתאגיד בנקאי, ובראשם הדירקטורים והמנהל הכללי פועלים לטובת הבנק, המפקידים ובעלי המניות בו".

ההערכה היא כי בבנק ישראל לא יתערבו בהסדר החוב, אם אכן זה יגובש, וזאת בשל העובדה שללא הסדר חוב לאומי יתקשה לגבות מחברת גנדן של דנקנר את מלוא חובותיה.

"פירוק או כינוס נכסים אינו בהכרח עדיף לבנק על פני הסדר חוב הכולל הזרמת כסף מגורם חיצוני תוך מחילה על חלק מהחוב", אמר גורם המקורב לבנק ישראל.

דנקנר
 דנקנר