בנק לאומי משהה את מחיקת החוב לדנקנר

בהודעת הבנק נכתב: "לאור הודעת המפקח על הבנקים כי הוא בודק את הנושא, החליט הבנק להשהות את הטיפול במתווה להסדר החוב של החברה, וזאת עד להשלמת הבדיקה, ויפעל בכפוף לתוצאותיה"

הלחץ הציבורי עשה את שלו. בנק לאומי הודיע הערב (ד') על השהיית הסדר החוב עם החברות בבעלותו של איש העסקים נוחי דנקנר עד לסיום בדיקת בנק ישראל בנושא. ההחלטה התקבלה לאחר הסערה הציבורית הרחבה שהתעוררה בכלי התקשורת וברשת הפייסבוק בעקבות כוונת הבנק למחוק לדנקנר חוב בהיקף של 150 מיליון שקל.

"בנק לאומי סבור כי המתווה להסדר החוב של חברת גנדן, אשר אושר על ידי דירקטוריון הבנק לפני מספר חודשים, מהווה את הפתרון הטוב ביותר להשבת החוב לבנק, אל מול אלטרנטיבות הפעולה האחרות הקיימות, זאת, בראיית הבנק, בעלי המניות והאינטרס הציבורי", כך לפי הודעת הבנק. "כידוע, הבנק אינו יכול להציג לציבור את כלל הנתונים והשיקולים אשר הינחו אותו בגיבוש המתווה להסדר, אשר טרם נחתם".

עוד נכתב בהודעה כי "כתוצאה מכך, למרות שהבנק קשוב לרחשי לב הציבור, אין הציבור חשוף לתמונה המלאה. לאור הודעת המפקח על הבנקים כי הוא בודק את הנושא, החליט הבנק להשהות את הטיפול במתווה להסדר החוב של החברה, וזאת עד להשלמת הבדיקה, ויפעל בכפוף לתוצאותיה".

מוקדם יותר היום התעוררה סערה ציבורית רחבה כאשר נודע כי בכוונת בנק לאומי למחוק 150 מיליון שקל מחובותיו של דנקנר לבנק ולאור פניותיהם של שר האוצר יאיר לפיד ויו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' למפקח על הבנקים בבנק ישראל דודו זקן, שהחליט לבדוק את העניין.

הזעם הציבורי צבר תאוצה לאחר שברשת פייסבוק נפתחה עצומה הקוראת לרקפת רוסק-עמינח, מנכ"לית בנק לאומי, למחול לאזרחים קטנים על חובותיהם. "אוספים חוב של 150 מיליון שקל, ורוסק-עמינח תוותר גם לנו", נכתב בראש העמוד. בעמוד אחר בפייסבוק הייתה קריאה מפורשת להחרים את בנק לאומי. ברשת מתארגנת הפגנה נגד הבנק ברחוב הרצל 19 בתל-אביב, הסניף הראשי של לאומי. יוזמה זו מובלת על-ידי אלדד יניב, מנהיג תנועת "ארץ חדשה".

גם שדרן הרדיו נתן זהבי הוסיף שמן למדורה וקרא למאזינים להחרים את הבנק אם אכן יחליט למחוק את החוב לדנקנר."הסצינה הזו שטייקון ממשיך לגור בווילה מפוארת עם מטוס וצי מכוניות חייבת להיגמר - הוא חייב לשלם למכור את רכושו ולהחזיר את חובותיות לבנק. אם לא, יש לעקל במיידי ולהוציא אותו מהבית ולקחת לו את המטוס ואת הרכב. שהטייקונים יעברו לגור בדירה שכורה ויממנו את חובותיהם לבנק", אמר היום זהבי בתוכניתו ברדיו 103FM". (לסיפור המלא)