נציגות אי.די.בי פתוח רוצה לפנות לביהמ"ש לכפות הסדר

חברי נציגות מחזיקי האג"ח - פסגות, הפניקס וקרן יורק - טוענים כי אי.די.בי פתוח היא חדלת פירעון ■ לחברה חוב כולל בהיקף של כ-6 מיליארד שקל, כ-4 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח ■ אמש: בנק לאומי משהה את מחיקת החוב לדנקנר

עוד צרה על ראשו של נוחי דנקנר, לאחר שנודע כי בכוונת נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי פתוח לפנות כבר בימים הקרובים לביהמ"ש במטרה לכפות הסדר חוב בחברת ההחזקות התפעוליות של הקונצרן.

אם ייכפה הסדר שכזה על אי.די.בי פתוח זה עלול בסבירות גבוהה מאוד לשמוט את הקרקע מתחת להסדרי החוב הנרקמים במעלה פירמידת ההחזקות.

חברי נציגות מחזיקי האג"ח - פסגות, הפניקס וקרן יורק - טוענים זה זמן שאי.די.בי פתוח הינה חדלת פירעון. מנגד, בחברה טענו לא אחת שהיא בעלת כושר פירעון ואילו הנציגות מעוניינת להשתלט על נכסיה באמצעות ההסדר הכפוי.

לאי.די.בי פתוח חוב כולל בהיקף של כ-6 מיליארד שקל, כ-4 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח והיתרה משויכת בעיקר לבנקים ולשתי חברות ביטוח וגם לערבויות שנתנה.

נזכיר כי אמש הודיע בנק לאומי על השהיית הסדר החוב עם החברות בבעלותו של איש העסקים נוחי דנקנר עד לסיום בדיקת בנק ישראל בנושא. ההחלטה התקבלה לאחר הסערה הציבורית הרחבה שהתעוררה בכלי התקשורת וברשת הפייסבוק בעקבות כוונת הבנק למחוק לדנקנר חוב בהיקף של 150 מיליון שקל.

עוד נודע שהפנייה לבית המשפט תטען שיש פער של 1.5 מיליארד שקל בין היקף החובות של אי.די.בי פתוח לבין שווי הנכסים שלה, "פער שרק 'נס' יכול לגשר עליו ולכן החברה חדלת פירעון בהגדרה" לטענת מקורבים לנציגות.

בנציגות יטענו בנוסף כי "גם באי.די.בי אחזקות טענה החברה לפני מספר חודשים שיש ביכולתה לפרוע את חובותיה ונוחי אף צוטט בשמו כשאמר שלא היה דיון אחד על תספורת, תסרוקת וכו, והנה בפועל יש תספורת ענקית של מיליארד שקל ולא רוצים להגיע למצב דומה גם באי.די.בי פיתוח".