פגוט על אי.די.בי פתוח: "עקירת ליבה של האימפריה הקורסת"

האסטרטג הראשי של קבוצת איילון מגיב לכוונת מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פיתוח לכפות הסדר חוב על החברה ■ "הגדרת אי.די.בי פיתוח כחברה שיכולה לפרוע את חובותיה, או כפושטת רגל הינה מקור אינסופי לניתוחים כלכליים"

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, הגיב היום (ה') להחלטת מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פיתוח לפנות לביהמ"ש ולכפות הסדר חוב על החברה. פגוט טען כי האיום בהסדר חוב כפוי הינו "סיוט אמיתי עבור נוחי דנקנר", שכן החברה נחשבת ל"לב הפועם" של אימפריית דנקנר הקורסת.

"בניגוד למצב בחברת אי.ד.יבי אחזקות, שהיוותה פלטפורמה פיננסית פושטת רגל בהגדרה, הרי האחזקה במניות אי.די.בי פיתוח הינה הלב הפועם של האימפריה במיל' של נוחי דנקנר", מסביר פגוט. "נישולו מהאחזקה במניות אי.די.בי פיתוח, או הכתבת תנאי הסדר קשוחים, משולים לסוף דרכה של אימפריית דנקנר ולעקירת הלב של האימפריה הקורסת".

עוד ציין פגוט כי "הגדרת אי.די.בי פיתוח כחברה שיכולה לפרוע את חובותיה, או כפושטת רגל הינה מקור אינסופי לניתוחים כלכליים סובייקטיבים ורחוקה מלהיות מדע מדויק. קברניטי קבוצת אי.די.בי יוכלו לנפק מסמכים כלכליים התומכים בעובדה כי החברה מסוגלת לעמוד בהתחייבותיה, ואילו נציגות מחזיקי האג"ח תוכל בקלות להביא את המומחה כי יטען אחרת ורק הזמן והתפתחויות בשווקים הגלובליים יוכיחו: מי צדק ומי טעה".

עם זאת, פכוט עדיין אופטימי בכל הנוגע למצב החברה וטוען כי במקרה שהשווקים הגלובליים ימשיכו במגמה חיובית, ושווי אחזקות הפרוטפוליו של חברת אי.די.בי פיתוח יתאושש משמעותית, אז הפער בין ההתחייבויות של החברה לנכסיה ניתן לגישור.

מנגד הוא האסטרטג של איילון מציין כי "תרחיש של סיבוב פרסה בשווקים הגלובליים, ותקיעת גלגלים במהלכים הפיננסים של דנקנר, תביא את החברה לאי עמידה בהתחייבויותיה. קרב ההשרדות של דנקנר רחוק מסיום והנציגות הלוחמנית העומדת מולו בצוותא עם האווירה הציבורית העויינת, מבטיחים כי לנו עוד פרקי דרמה רבים במאבק של דנקנר לשמור על שליטתו באי.די.בי פיתוח".

נזכיר, נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי פיתוח מתכוונות לפנות כבר בימים הקרובים לביהמ"ש במטרה לכפות הסדר חוב בחברת ההחזקות התפעוליות של הקונצרן. אם ייכפה הסדר שכזה על אי.די.בי פתוח זה עלול בסבירות גבוהה מאוד לשמוט את הקרקע מתחת להסדרי החוב הנרקמים במעלה פירמידת ההחזקות. חברי נציגות מחזיקי האג"ח - פסגות, הפניקס וקרן יורק - טוענים זה זמן שאי.די.בי פתוח הינה חדלת פירעון. מנגד, בחברה טענו לא אחת שהיא בעלת כושר פירעון ואילו הנציגות מעוניינת להשתלט על נכסיה באמצעות ההסדר הכפוי. (לסיפור המלא)