אופס: רויטרס פרסמה ידיעה שגויה על מותו של ג'ורג' סורוס

בסוכנות הידיעות פירסמו את קורות-חייו של סורוס שהוכנו מבעוד מועד, ואף השאירו מקום ריק בטקסט לגיל ולמועד מותו ■ דובר מטעם סורוס: "הוא חי ונושם"

אופס, טעות: סוכנות הידיעות רויטרס פירסמה אמש (00:41 שעון ישראל) כי גורו ההשקעות ג'ורג' סורוס הלך לעולמו בגיל 82. ברויטרס אף צירפו לידיעה את קורות חייו של סורוס שהוכנו מבעוד מועד ואף השאירו מקום ריק בטקסט למועד, לגיל, ולמקום מותו של סורוס.

הדיווח, כפי שפורסם ברויטרס

Reuters - George Soros, who died XXX at age XXX, was a predatory and hugely successful financier and investor, who argued paradoxically for years against the same sort of free-wheeling capitalism that made him billions.

קיראו עוד ב"גלובס"


אלא שמדובר בטעות. סורוס חי ונושם כפי שאישר דוברו האישי הלילה. רויטרס, כמובן, הסירו את הידיעה מהאוויר. "ג'ורג' סורוס רוצה להודיע לעולם כי הוא עדיין חי", נמסר בהודעה מדוברו של המשקיע האגדי. "הדיווח של רויטרס הוא טעות. סורוס עדיין מעורב בחברה שלו, Soros Fund Management, הוא מטייל ומרצה בכל העולם ופעיל גם במסגרת פילנתרופית", נמסר.

ברויטרס אישרו כי הם פירסמו את הידיעה בשוגג. ראש מחלקת התקשורת בסוכנות הידיעות בארב בורג אמרה כי "מישהו במערך החדשות לחץ בטעות על 'פרסם' - מדובר בטעות אנוש בדסק החדשות".

קורות החיים של סורוס, כפי שפורסמו ברויטרס, כללו טון תוקפני כלפי "המנוח". מי שהיה חתום על הידיעה הוא העיתונאי טוד איסטם (Todd Eastham), והוא שטח ב"הספד" על סורוס האשמות נגדו - בין השאר ביקורת בעניין היציאה של סורוס לכאורה נגד הקפיטליזם - בעוד שכל חייו הוא הרוויח מכך.

איסטם האשים את סורוס באחריות להפלת בנק אוף אינגלנד ב-1992 בעקבות מכירה גדולה של שורטים על הפאונד הבריטי ע"י סורוס. עוד הוא האשים כי קרן ההשקעות של סורוס היא זו שהביאה לקריסת המערכת הפיננסית באסיה ב-1997. ביקורת נוספת במאמר של רויטרס נגעה ל"עזרה" של סורוס לאימו לשים קץ לחייה ב-1994 בהמתת חסד.