פחד ובהלה: האם אפל עשויה להשלים צניחה של כ-57%?

האנליסט והפרשן הכלכלי אנדרו טונר, סבור כי המשקיעים מתעלמים מפוטנציאל הצמיחה העתידי של החברה ומהשווי הריאלי שלה ■ מנגד, בן רייצס, אנליסט בברקליס, חתך את מחיר היעד של אפל ל-465 דולר

לאחר שאיבדה כ-45% מהשיא שרשמה בספטמבר 2012, רבים תוהים האם ענקית הטכנולוגיה אפל עלולה להמשיך לצנוח? בימים האחרונים מניית החברה ירדה מתחת לרמת ה-400 דולר ונסחרת כעת סביב 390 דולר. האנליסט והפרשן הכלכלי אנדרו טונר, מתאר את התרחישים האפשריים עבור החברה.

בעוד משקיעים רבים סבורים כי מניית החברה עלולה להמשיך ולצלול לעבר 300 דולר, טונר מציג תרחיש אופטימי יותר. הפרשן הכלכלי סבור כי אפל תציג בדוחות הכספיים שלה גידול של 9% בהכנסות, אומנם ירידה חדה לעומת הרבעונים הקודמים אך בכל זאת מדובר בצמיחה.

טונר גורס כי השוק אינו מבין את המצב של אפל . לטענתו, בעוד שחברות אחרות בסקטור נסחרות לפי השווי ופוטנציאל הצמיחה שלהן, המשקיעים מתעלמים מנתונים אלו בכל הנוגע לאפל. טונר טוען כי לאפל יש אפשרויות צמיחה רבות בעתיד, הכוללות בין היתר את השעון החכם שהיא מפתחת , לפי הדיווחים השונים, וכן את הגרסה המוזלת של האייפון. אפל עשויה להטיב עם המשקיעים ולהגדיל את הדיבידנד שהיא מחלקת.

"אין ספק שאפל אחראית לאחת המהפכות הטכנולוגיות הגדולות בהיסטוריה שהניבה למשקיעים שלה תשואה של 1,000% ויותר, אך קיים דיון רחב כעת האם מניית החברה היא עדיין בגדר "קנייה".

אז מעבר לירידה החדה בביקושים לאייפד ולאייפון, מה עוד עלול לפגוע באפל? ביום שישי בן רייצס, אנליסט בברקליס, חתך את מחיר היעד של אפל ל-465 דולר. רייצס טען כי הוא הוא צופה ירידה ברווח הגולמי לרמה של 33%, לעומת 38.6% ברבעון הקודם. "הרווחים עשויים לצנוח אם אפל תחתוך את המחירים של האייפד והאייפון כדי להתמודד עם התחרות בשוק", הוא מסביר.

מעבר לכך, רייצס מעריך כי לאפל עלולות להיות בעיות ייצור רבות והיא תיכנס לסיכסוך ממושך עם שתי היצרניות הגדולות שלה - פוקסקון ו- TSMC. כתוצאה מכך, אפל עשויה להיקלע לבעיות אספקה חמורות יותר של האייפון 5, בין היתר גם משום שייצור המסכים החדישים שלו קשים יותר לייצור.