"מהיום כל מנכ"ל וטייקון יודע: תמו ימי המסיבות עם הבנקים"

מסתמן: ההפגנה נגד בנק לאומי שתוכננה למחר - מבוטלת ■ היוזם אלדד יניב: "תמו ימי ה'תספורות' בחדרים סגורים" ■ "להפנים: אנחנו אוחזים בכוח רב. התעוררנו. עכשיו זה הזמן להתלכד"

מחר (ב') אמורה היתה להיות הפגנת צרכנים נגד בנק לאומי על רקע כוונת הבנק למחוק 150 מיליון שקל מחובו הפרטי של נוחי דנקנר וגנדן. לאחר הודעת הבנק ביום שישי על ביטול הסדר החוב המסתמן, רעיון ההפגנה מיותר וככל הנראה היא תבוטל.

יוזם ההפגנה, אלדד יניב מארץ חדשה, כתב היום (א') בדף הפייסבוק של אירוע ההפגנה (שאליה אישרו הגעה כ-8,500 איש), כי "שמחנו על ההחלטה שהתקבלה, אבל אני מניח שלא בשל מחיקת החוב חשנו התעלות הרוח. התעלות הרוח באה בעקבות ההבנה כי יש בכוחנו לשנות את המציאות שקבעה כוחות שעד אתמול שלשום נדמה היה לנו שהם חזקים מאיתנו. אז לא. אנחנו ביחד - חזקים מהם, כי המוסר לצידנו והצדק לצידנו וביחד אנחנו כח".

אלדד מוסיף, כי "מאז סוף השבוע יודע כל מנכ"ל, כל יו"ר, כל דירקטור וכל טייקון - תמו ימי ה'תספורות' בחדרים סגורים, יד רוחצת יד. לא עוד מפגשים בבתי קפה, במסיבות ואירועים עם 'החברים מהבנק'. הפגנת הכוח שהצגנו ברשת עשתה את שלה לעת עתה. אנחנו נהיה בכל מקום שבו תתקבל החלטה כזו או אחרת באשר להתנהלות הבנקים. אנחנו נעיד בוועדות, ונצעד ברחוב אם יהיה צורך, אבל ברגע זה, היום, לדעתנו מגיע לכם, לנו, כולנו, להישען לאחור ולהפנים נקודה אחת פשוטה: אנחנו אוחזים בכוח רב. התעוררנו. עכשיו זה הזמן להתלכד".

יניב פונה לחברים שאישרו הגעתם לאירוע ההפגנה, ומשאיר לשיקול דעתם האם יש עדיין צורך בקיום ההפגנה. מסתמן, לפי התגובות של החברים בפייסבוק, שההפגנה לא תתקיים. "לדעתי, המסר עבר. ניצחנו בקרב בסוף השבוע. האם ניצחנו במערכה כולה? לא. עוד לא. אבל לא רחוק היום שננצח במערכה כולה. אנחנו לא מוותרים, לא נכנעים ולא מרגישים שתמה עבודתנו. העבודה עוד רבה והדרך עוד ארוכה", מסכם יניב.

דף האירוע של ההפגנה בפייסבוק ייסגר מחר, ויניב מפנה לדף חדש שנפתח שנקרא "אזרח אינטרנטי". "שם נעדכן על המשך המאבק עד לנצחון במערכה כולה", לדבריו.