טאואר ויז'ן במו"מ למכירת חלק מהחברה לפי כ-500 מ' ד'

כך מדווח העיתון ההודי Economic Times ■ בין הרוכשות הפוטנציאליות: המתחרה האמריקנית ATC ■ גייסה עד כה 320 מיליון דולר באקוויטי וחוב

טאואר ויז'ן, החברה הישראלית מבית היוצר של קבוצת התקשורת Fore Group, שוב על המדף. כך לפחות מדווח הבוקר העיתון ההודי Economic Times.

לפי העיתון, בעלי המניות הגדולים בטאואר ויז'ן מנהלים מו"מ עם מספר רוכשים פוטנציאליים מתוך מטרה למכור נתח מהחברה, וזאת לפי שווי של 500-550 מיליון דולר. בין הרוכשים ששמם ננקב בכתבה ניתן למצוא את המתחרה האמריקנית ומובילת השוק, American Tower, וקרנות פרייבט אקוויטי מובילות, ששמן לא צוין.

טאואר ויז'ן, נזכיר, עוסקת בפיתוח, הפעלה, תחזוקה וניהול של אתרי תקשורת סלולרית, והיא למעשה אחת מחברות התקשורת המוצלחות שצמחו כאן. החברה רוכשת, או לחילופין מקימה בעצמה, אתרים, ומשכירה - בחוזי שכירות ארוכי-טווח - שטחים מתוכם לכמה מפעילים סלולריים. הבעלות על המגדל מאפשרת לחברה להחכיר שטחים ממנו לכמה מפעילים סלולריים (Multi Tenancy), וכך לחסוך עלויות ולקצר את זמני ההרחבה של הרשתות.

לקבוצת Fore יש החזקה של 34% מהון החברה, חברת ג'רביניה (שבה שותפה מבטח שמיר של מאיר שמיר) מחזיקה בה 11%, קרן ההשקעות RP (של רפי ברבר) - 8%, ו-Quadrangle Capital Partners - קרן השקעות אמריקנית שמנהלת נכסים בשווי של 3 מיליארד דולר - מחזיקה 31%.

קבוצת Fore עצמה - ממנה יצאו חברות כמו לידקום - נמצאת בבעלות זוגות האחים משה ואלי שושן וגד ודב סלוק. משה שושן מכהן כיו"ר הקבוצה. בג'רבינה שותפים מלבד מבטח שמיר (35%) גם משפחת שימל היהודית-בריטית (30%) ואנשי העסקים יובל הראל ועופר שני (17.5% כל אחד).

"עסקה עד סוף השנה"

לפי העיתון ההודי, המו"מ המתקדם ביותר מתנהל מול American Tower שנסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של 32 מיליארד דולר, ומביעה עניין מחודש בהשקעה בחברה הישראלית. "בעלי המניות בטאואר ויז'ן מעוניינים לבצע עסקה כזו עד סוף השנה הנוכחית", אמרו לעיתון מקורבים לחברה. "טאואר זקוקה להון נוסף, והמשקיעים הפיננסיים בחברה אינם מתכננים להמשיך להחזיק בהשקעתם בטווח הארוך".

עוד מציין העיתון כי ההאטה בצמיחת שוק הסלולר ההודי והרווחיות הקטנה של חברות הטלקום, מקשה על חברות קטנות כמו טאואר להמשיך לצמוח. להערכתו, לחברה - שהוקמה לפני 7 שנים - יש כרגע 8,300 אתרים (מגדלי תקשורת) שמאכלסים 13 אלף דיירים (מפעילים סלולריים), וזאת לעומת יעד של 12 אלף אתרים שהציבה החברה לעצמה לסוף 2012. טאואר ויז'ן גייסה מאז הקמתה 320 מיליון דולר באקוויטי ובחוב, ולפי העיתון חובה עומד על 230 מיליון דולר.

השווי של החברות הפעילות בתחום נגזר ממספר האתרים שיש בבעלותן. ל- American Tower, לשם ההשוואה, יש בהודו לבדה 11 אלף אתרים, והיא השנייה בגודלה בתת היבשת, אחרי החברה ההודית Bharti Infrantel. לזו האחרונה יש כ-81 אלף אתרים, ונתח שוק של 40% בהודו.

מ-Fore Group לא נמסרה תגובה.

טאואר ויז'ן
 טאואר ויז'ן