ארה"ב: מחירי הבתים עלו במארס בשיעור החד ביותר מ-2005

מכירות הבתים הקיימים בארה"ב ירדו בחודש מארס בשיעור של 0.6%, ל-4.92 מיליון בתים בשיעור שנתי ■ המחיר הממוצע לבית עלה בשיעור של 11.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ל-184,300 דולר

מכירות הבתים הקיימים בארה"ב ירדו בחודש מארס בשיעור של 0.6%, ל-4.92 מיליון בתים בשיעור שנתי, כך הודיע היום (ב') איגוד המתווכים האמריקני הלאומי. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, המכירות עלו בשיעור של 10.3%.

המלאים עלו בחודש מארס בשיעור של 1.6%, ל-1.93 מיליון בתים קיימים העומדים למכירה.

בתוך כך, המחיר הממוצע לבית עלה בשיעור של 11.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ל-184,300 דולר. מדובר בגידול המהיר ביותר במחיר מאז נובמבר 2005.

אנליסטים ציפו לקצב מכירות של 5.03 מיליון בתים בשנה. הנתון של פברואר עודכן ל-4.95 מיליון בתים.

שלומי ברנובסקי, מנכ"ל SB Capital, הפועלת בתחום ניהול השקעות נדל"ן בארה"ב, אומר כי "לממשל האמריקני יש אינטרס מובהק לאושש את שוק הנדל"ן האמריקני. הוא עושה זאת באמצעות פיחות מלאכותי של הדולר שמוביל משקיעי נדל"ן פרטיים ומוסדיים מרחבי העולם להשקיע בבנדל"ן בארה"ב. בתור שחקן בשוק הבתים הסיטונאי אנו רואים בשנתיים האחרונות התעוררות מאסיבית של גופים מוסדיים שרוכשים עשרות אלפי בתים לתיקי ההשקעות שלהם בעקבות סקירות חיוביות של בנקי ההשקעות האמריקניים המרכזיים שהעריכו זינוק חד במחירי הנדל"ן. בשוק הסיטונאי שמבוסס בעיקר על בתים מפושטי רגל, אנו רואים כבר היום ירידה חדה מאוד בהיצע בשל ביקוש היתר של משקיעים פרטיים ומוסדיים לבתים פרטיים בארה"ב".