הסטארט-אפים המובילים ב"מאיץ" של מיקרוסופט בישראל

13 סטארט-אפים הגיעו היום לישורת האחרונה, שנה לאחר שנפתח המאיץ של מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל ■ "אנשים לא האמינו שמיקרוסופט תצליח עם מאיץ הסטארט-אפים שלהם"

לעשות פיזיותרפיה מול הטלוויזיה בבית, לערוך תמונות כמו מעצב גרפי מומחה, ללמוד ניגון גיטרה למתחילים ולהעניק לנשים חווית קנייה חדשה באינטרנט - אלה רק חלק מהסטארט-אפים שהציגו היום (ב') בשלב הסיום של המחזור השני של מאיץ הסטארט-אפים של מיקרוסופט בישראל. ארבעה חודשים לאחר תחילת המחזור ושנה לאחר שנפתח המאיץ של מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, הגיעו היום לישורת האחרונה 13 סטארט-אפים.

"אנשים לא האמינו שמיקרוסופט תצליח עם מאיץ הסטארט-אפים שלהם", אמר היום צחי וייספלד, סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי במרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל. "מאוד חשדו בנו בתחילת הדרך שאנחנו רוצים להמיר אנשים מדתם לעולם של מיקרוסופט. הסתכלנו עלינו בצורה צינית. זאת לא הייתה הכוונה בתוכנית הזאת.

"ביקרו את מיקרוסופט עד כמה היא מחוברת או לא לעולם של קוד פתוח ושאר מגמות ואחת הסיבות שהחלטנו לפתוח את המאיץ הייתה כדי להוכיח שמיקרוסופט סופר רלבנטית אז אנחנו צריכים להוכיח שאנחנו חלק מהשיחה. זו המטרה העיקרית", אמר וייספלד.

מנהל המאיץ, חנן לביא, ציין כי "במחזור הראשון היינו בעצמו כמו סטארט-אפ - למדנו והשתפרנו תוך כדי תנועה. במחזור השני שנגמר היום כבר יישמנו לקחים. אנחנו סוגרים את המחזור הזה, כשרוב החברות גייסו כבר כסף". לדבריו, במיקרוסופט כבר עובדים על המחזור הבא שההרשמה אליו תיסגר ב-6 ביוני והמחזור עצמו יתחיל ב-7 ביולי.

בין החברות שסיימו את המחזור השני נמצאת Shopetti, שבראשה עומדת שפע ויינשטיין, המנכ"לית ואחת המייסדות של החברה שמאפשרת שמספקת חווית שופינג חדשה לנשים. "קהל היעד שלנו הוא אמהות אמריקאיות, שאחראיות ל-85% מהוצאות משק הבית בארה"ב, והרעיון הוא לספק להן חוויה קנייה קלה ונוחה", אמרה ויינשטיין.

קובי סטוק מחברת LiveTune סיפר על האפליקציה של החברה שמאפשרת ללמוד דרך האייפון איך לנגן בגיטרה. "האפליקציה אומרת לך מה כדאי לך לנגן, איפה כדאי לך להשתפר וכדומה", אומר סטוק. לדבריו, לאפליקציה כבר יש 800 אלף משתמשים פעילים.

חברות נוספות שסיימו את המחזור השני של מאיץ הסטארט-אפים של מיקרוסופט ניתן למנות את Pixtr, שמפתחת אפליקציה לשיפור אוטומטי של תמונות פנים גם למי שלא יודע איך לעצב ולערוך ובעצם מספקת מעין פוטושופ למתחילים על פלטפורמת מובייל. חברה נוספת היא Phsihome, שפיתחה טכנולוגיה לטיפולי פיזיותרפיה בבית בשילוב מכשיר קינקט של מיקרוסופט, כשהרעיון הוא להקל על המשתמשים את תרגילי הפיזיותרפיה בבית ולתת להם משוב עליהם. עוד חברה מעניינת היא KitchenBug, שמאפשרת ניתוח מיידי של מתכונים מהאינטרנט ותרגומם לערכים תזונתיים, כולל מזון שיש בו יותר ברזל לילדים, פחות סוכר לסוכרתיים ועוד, כשקהל היעד הוא בעיקר האמריקאים, שידועים בהתמודדות עם בעיית השמנה ארצית.