בסיכון גבוה: המניה שעשויה לזנק ב-76% עד סוף השנה

ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל מוריס גרופ המתמחה בהשקעות בתחומי הטכנולוגיה והמדיה החברתית: "אפל היא המניה החמה ביותר היום בוול סטריט ולדעתי היא ההשקעה הטובה ביותר מתוך מבחר מניות הטכנולוגיה"

"אפל היא המניה החמה ביותר היום בוול סטריט ולדעתי היא ההשקעה הטובה ביותר מתוך מבחר מניות הטכנולוגיה", כך מעריך ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל מוריס גרופ המתמחה בהשקעות בתחומי הטכנולוגיה והמדיה החברתית, לקראת פרסום הדו"חות של חברת אפל הלילה לאחר סיום המסחר בוול סטריט.

חברת אפל צפויה לדווח היום על תוצאותיה (לרבעון הפיסקאלי השני שלה ב-2013). המניה צנחה משיא של 702 דולר בספטמבר לשפל של 390 דולר. כעת, קונצנזוס האנליסטים בשוק צופה כי ענקית הטכנולוגיה תציג ברבעון ירידה ברווח, לראשונה מאז 2003, וזאת על רקע מרווחים נמוכים יותר למוצריה וירידה בהיקף צמיחת המכירות של מכשיר האייפון. לפי "בלומברג", כ-17 אנליסטים בסך-הכל הורידו תחזיות לקראת פרסום תוצאות החברה, רק בחודש האחרון.

לפי התחזיות, אפל צפויה להציג הכנסות של 42.5 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 39.2 מיליארד דולר אשתקד. בשורה התחתונה צפויה אפל לדווח על רווח של 10.07 דולר למניה.

גרינקורן מעניק לאפל המלצת קנייה במחיר יעד של 700 דולר למניה הגבוה בכ-75% ממחיר המניה היום. לטענת גרינקורן, הנתון המהותי ביותר לגבי החברה, הוא קופת המזומנים השמנה שלה המכילה כ-170 מיליארד דולר כשמאידך אין לחברה חובות.

נתוני המכירות וקופת המזומנים הדשנה, צפויים להוביל את אפל לחלוקת דיבידנד של 4% מהרווח במקום חלוקה של 2.5% עד היום. סיבה נוספת להשקיע באפל על פי גרינקורן היא העובדה כי אפל נסחרת במכפיל רווח של כ-8.6 לעומת ממוצע של 15 בשאר חברות הטכנולוגיה.

גרינקורן מדגיש כי המדיניות של אפל לא צפויה להשתנות. החברה תמשיך לשמור על עמימות לגבי המוצרים החדשים שהיא עומדת להוציא לשוק. גרינקורן מעריך כי בשנה הקרובה, ענקית החומרה צפויה להוציא לשוק 5 מוצרים - 2 אייפונים, 2 טאבלטים חדשים וה-Iwatch - השעון החכם של אפל.

מדיניות השיווק של אפל מוכיחה עצמה בעיקר בארה"ב. בחצי השנה האחרונה, הצליחה אפל להעלות את שיעור החדירה שלה בקרב בני נוער מ-40% ל-48% משוק הסלולר לבני נוער בארה"ב, מדובר כאן בדור ההמשך של הצרכנים המכורים למוצרים של אפל אשר מציעה חווית משתמש מעט שונה ממוצרי הסלולר והמחשוב האחרים של החברות המתחרות שיוצרות מצידן חיקויים מוצלחים יותר ומוצלחים פחות לסדרת המוצרים של החברה.

גרינקורן התייחס לשמועות האחרונות בדבר האפשרות להחלפתו של טים קוק, המנכ"ל החדש של אפל שהחליף את סטיב ג'ובס. להערכתו, "אפל היא חברה גדולה יותר מיכולותיו של אדם אחד. היא עדיין מחזיקה במפתחי המוצרים הטובים ביותר בתעשייה העולמית שכסף יכול לקנות".