הדולר היציג נחלש ל-3.619 ש'; פישר: "הריבית לא מספיק נמוכה"

שער הדולר נחלש בכ-0.15% מול השקל; האירו נחלש קלות ל-4.704 שקלים ■ נגיד בנק ישראל: "מצב המשק הוא טוב מאוד, אך לא מצוין...בכל העולם לבנקים מרכזיים יש ריביות נמוכות יותר"

השקל התחזק קלות היום (ד') בשוק המט"ח המקומי מול שני המטבעות הזרים המובילים. שערו היציג של הדולר נחלש בכ-0.2% מול השקל ל-3.619 שקלים, והאירו היציג נחלש קלות ל-4.708 שקלים.

בזירת המט"ח העולמית הדולר נחלש קלות מול המטבעות המרכזיים: האירו מתחזק מולו בכ-0.15% ל-1.3004 דולר לאירו, הליש"ט עולה קלות ל-1.5251 דולר, ומול הין היפני הדולר נחלש בכ-0.1% ל-99.43 ין לדולר.

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר אמר אתמול בכנס השנתי של המרכז למחקרי ביטחון לאומי, כי "מצב המשק הוא טוב מאוד, אך לא מצוין. הוא היה במצב מצוין בשנים הקודמות, אך כיום יש הרעה בגלל התקציב. אי אפשר לדבר על המשק שלנו מבלי לדבר על העולם, כי מצב השווקים בעולם משפיע בגדול על המשק. אפשר לראות שהכלכלה הגלובלית במצב לא טוב, עם ציפייה לשיפור בשנים הבאות".

הנגיד התייחס גם למדיניות המוניטרית, ואמר כי "הריבית של בנק ישראל לא מספיק נמוכה בהשוואה בינלאומית. בכל העולם לבנקים מרכזיים יש ריביות נמוכות יותר, וזה גורם למשקיעים לקנות אג"ח של ממשלת ישראל. זה גורם ליבוא הון, שלוחץ על שער החליפין ומחזק את השקל. מפעם לפעם אנו מתערבים בשוק המט"ח וקונים את הדולרים מהשוק, כדי לרסן את הייסוף בשקל".

במחלקת המחקר של ATRADE מעריכים הבוקר כי הדולר יעלה היום מעל 3.62 שקלים על רקע התחזקותו של הדולר בעולם, כשהיעד הבא הינו 3.65 שקלים לפחות. למרות הקריאות בשוק לבנק ישראל להתערב במסחר, כלכלני ATRADE מעריכים כי "המצב הנוכחי בשוק המט"ח מאפשר לבנק לשמור על ניטרליות לעת עתה. רק שבירה מטה של 3.58 שקלים עשויה להוביל להתערבות נוספת של בנק ישראל".