מלאנוקס צופה ירידה של 29% במכירות ברבעון השני

"הירידה במלאי הצבור איטית מכפי שצפינו", אמר המנכ"ל וולדמן בשיחת הוועידה, "זה לא בשליטה שלנו, אם כי הם ממשיכים לרכוש מאיתנו בהיקפים גדולים"

פעם נוספת, מספקת מלאנוקס ציפיות מאכזבות לגבי הביצועים הצפויים שלה ברבעון הנוכחי, השני בשנת 2012. בשיחת הוועידה לאחר פרסום התוצאות הרבעונים הלילה, עדכנה החברה כי היא מצפה למכירות של 92.5-97.5 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, הערכות שנמוכות משמעותית מהצפי הממוצע של האנליסטים בוול סטריט שעמד על 107 מיליון דולר. הצפי שסיפקה החברה, משקף ירידה של כ-29% לעומת היקף המכירות ברבעון השני של 2012.

המניה הגיבה הפעם באופן מדוד, יחסית לאכזבות ברבעונים הקודמים שגרמו לה לצלול ב-50% מאז ספטמבר 2012, ואיבדה 8-9% במהלך שיחת הועידה, מה שמשקף שווי חברה של 2.45 מיליארד דולר. החברה, שמספקת ציוד - שבבים, כרטיסים, מתגי תקשורת וכבלים - להעברת נתונים מהירה בתקשורת הארגונית, סיימה את הרבעון עם מכירות של 83 מיליון דולר, בקצה העליון של התחזית שמסרה החברה לרבעון הראשון, שהיתה מאכזבת למדי, ומשקפת ירידה של 6% לעומת הרבעון הראשון של 2012, ושל 32% לעומת הרבעון הרביעי של 2012.

המכירות הנמוכות העבירה את החברה להפסד בשורה התחתונה, צפוי, של כ-8.5 מיליון דולר, או 20 סנט למניה, זאת לעומת רווח נקי של 12.5 מיליון דולר או 29 סנט למניה ברבעון המקביל. בנטרול הוצאות שונות, כגון מחיקות בעקבות רכישת וולטייר והכרה במענקי מניות כהוצאות שכר (Non-GAAP), רשמה החברה רווח נקי של 4.8 מיליון דולר, או 10 סנט למניה, גבוה לעומת הצפי בוול סטריט.

אחת הבעיות המרכזיות שגרמו לחולשה בביצועים של החברה בשני הרבעונים האחרונים (רביעי 2012 וראשון 2013) נבעה מהצטברות מלאים בקרב אחד הלקוחות הגדולים, על פי הערכות HP, בהיקף של כ-30 מיליון דולר. בזירה זו, עדיין לא היו לחברה בשורות, למרות שבעבר העריכה החברה כי המלאים האלו ייעלמו מהמחסנים במשך הרבעון הראשון.

"הירידה במלאי הצבור איטית מכפי שצפינו", אמר וולדמן בשיחת הוועידה, "זה לא בשליטה שלנו, אם כי הם ממשיכים לרכוש מאיתנו בהיקפים גדולים". HP הייתה הלקוח השני בגודלו ברבעון הראשון, עם 16% מכלל המכירות, לאחר IBM עם 19% המכירות. לפחות לפי היקף השאלות שמשך הנושא מהאנליסטים, הצטברות המלאים עדיין מזוהה כסיבה המרכזית לתחזית המאכזבת שמסרה החברה.

לדברי וולדמן: "התחלת השנה הייתה מאתגרת עבור התעשיה ועבור מלאנוקס. אנחנו מצפים לצמיחה מהמקום בו אנחנו נמצאים כרגע, כפי שבא לידי ביטוי בהערכות לצמיחה של 14% בין הרבעון השני לראשון. הנתונים הבסיסים של העסק שלנו לא השתנו ואנחנו עדיין המובילים והחדשניים בשוק של 6 מיליארד דולר".