ארדן החל בפגישות עם מפעילים למימוש שוק סיטונאי

ייפגש היום עם פרטנר וסלקום כדי לשמוע את עמדתן לקראת פרסום המחירים של השוק הסיטונאי על ידי משרד התקשורת ■ הפערים בין בזק והוט לבין פרטנר וסלקום מונעים התקדמות במו"מ שניהלו הצדדים

שר התקשורת גלעד ארדן מתחיל בסבב פגישות ראשונות עם המפעילים בניסיון לקדם את נושא השוק הסיטונאי וכניסתן של פרטנר וסלקום לעולם הטלוויזיה. היום ייפגש ארדן עם ראשי פרטנר וסלקום במטרה לשמוע את עמדותיהן לגבי השוק הסיטונאי ונושאים נוספים שעומדים על הפרק כמו הקצאת תדרי דור רביעי.

ארדן קיים כבר מספר ישיבות בנושא השוק הסיטונאי ולמד את הבעיות הכרוכות בעניין. למרות זאת, ארדן הורה לצוות המקצועי במשרד התקשורת להיות ערוך ומוכן למקרה שבפגישות יעלו סוגיות שידרשו מענה מיידי. הסוגיה המרכזית שעומדת בפני יישומו של השוק הסיטונאי היא שאלת המחיר שישלמו פרטנר וסלקום, וכל שחקן אחר שירצה, לבזק ולהוט על השימוש בתשתיותיהן כדי להגיע לבית הלקוח.

משרד התקשורת כבר הגיע למחירי העלות שהוא סבור שהשירותים צריכים להימכר, אך ספק אם הם ייחשפו היום בפני המפעילים. על פי המשרד המחיר לקו קרוב מאד למחיר שבו בזק מוכרת קו אינטרנט לבד, כלומר ללא טלפון.

ארדן ירצה לשמוע מה דעתם על המחירים הצפויים והאם הם סבורים שמדובר במחירים שמאפשרים להם להיכנס לשוק ולהקים אופרציה חדשה של טלוויזיה.

הפערים בין בזק והוט לבין פרטנר וסלקום מונעים התקדמות במו"מ שניהלו הצדדים ולמעשה הוא הופסק בציפייה שמשרד התקשורת יתערב. ארדן רוצה להבטיח שפרטנר וסלקום ייכנסו לתחום הטלוויזיה ושהשוק הסיטונאי בעצם מתממש הלכה למעשה. זו אחת מהמטרות העיקריות שלו בקדנציה ולכן צפוי שהמשרד והוא יגלו מעורבות גדולה הרבה יותר מבעבר כדי להסדיר את העניין.