חברת ניכיון הצ'קים אופל באלאנס בדרך לבורסה

חברת המימון החוץ בנקאי תועבר לשלד הבורסאי גלובליקום לפי שווי של 43 מ' ש' *דני מזרחי: "אנו מצילים עסקים רבים מדי יום מקריסה"

כשנתיים לאחר שהאחים נאוי הכניסו את עסקי המימון החוץ בנקאי שלהם לבורסה באמצעות שלד בורסאי, ועל רקע הצלחתם המרשימה, מנסים גם האחים מזרחי מאשדוד להיכנס לשוק ההון בדרך דומה. האחים מבקשים להביא למשקיעים את חברת אופל באלאנס שבבעלותם, באמצעות השלד הבורסאי של חברת גלובליקום טרייד, שבשליטת עו"ד ויקטור תשובה, אבי בן דוד, אהרון כהן, יהונתן קיי ומורן שטרנליב. אשתקד נכשל ניסיון למזג לגלובליקום את פעילות רשת הרהיטים קיקה, אשר קרסה זמן קצר לאחר מכן.

דני מזרחי (42), מבעלי השליטה ומנכ"ל החברה, בראיון ראשון, מספר ל"גלובס" כי "אנו מומחים בתחום של נכיון צ'קים ויש לנו כמות גדולה של לקוחות ותיקים. יש לנו לקוחות מרוצים רבים, ומדי יום אנו קולטים רבים נוספים". מזרחי משמש גם כנציג התחום בוועדת חוק וחוקה בכנסת בדיוניה בנושא הלבנת הון.

- מדוע החלטתם להנפיק?

"גיוס הון נוסף, ביחד עם מוניטין של שנים והיכרות עם עשרות אלפי לקוחות ועסקים, יאפשר לנו להגדיל את כמות הלקוחות שלנו ואת תיק האשראי. חיכינו לעיתוי הנכון - ויש לנו מה להציע".

- מיהם הלקוחות שלכם?

"עסקים שהבנקים פספסו את הפרטים שלהם ולא טיפלו בהם. אנו מכירים היטב את הלקוחות שלנו, ולאחר שאנחנו נותנים להם פתרון, הם חוזרים אלינו להמשיך ולקבל שירותים".

- מה היתרונות של אופל על פני המערכת הבנקאית?

"יש לנו ידע, שליטה ומקצוענות - זה מה שאני עושה מבוקר עד ערב זה שנים רבות. אנו מצילים עסקים רבים מדי יום מפני קריסה. מסגרות אשראי נוספות יקטינו את ריכוזיות האשראי במשק ויתנו לעסקים אפשרויות צמיחה. הפיזור של הלקוחות שלנו גדול, ובכל זאת אנו לא נותנים אשראי לכל אחד, אלא יוצאים לשטח ובודקים; משקיעים משאבים באותם מקומות שהבנקים בחרו לא לעשות זאת".

רווחית, עם הון עצמי של 1 מ' ש'

כעת על הפרק עומדת עסקה למיזוג חברת אופל באלאנס, ששוויה הוערך לצורך העסקה בכ-43 מיליון שקל, לגלובליקום. הערכת השווי שבוצעה לאופל צפויה להתפרסם בהמשך, וכן יפורסמו דוחותיה הכספיים ל-2012, לקראת אסיפת בעלי מניות גלובליקום שיתבקשו לאשר את העסקה.

במסגרת העסקה, אותה מלווה משרד עוה"ד של ארז רוזנבוך, גלובליקום חתמה על הסכם מותנה להקצאה פרטית של כ-80% ממניות השלד לאופל, אשר במקרה בו אופל תציג רווח נקי של 3 מיליון שקל לפני מס בשנה, תוכל לגדול לכ-89%. מתוצאות אופל שפורסמו לבקשת רשות ניירות ערך, עולה כי הרווח הנקי שלה ב-2012 הגיע ל-3.8 מיליון שקל, על הכנסות של כ-12 מיליון שקל, וכי הונה העצמי היה 1 מיליון שקל בלבד.

בעלי השליטה באופל הם האחים דני, שחר ויהושע מזרחי, גיסם מיכאל איתן ובנו עודד, ועו"ד החברה, אורן בן יאיר.

אופל היא חברה פרטית הפועלת מ-2006 במגוון שירותים פיננסיים. עיקר פעילותה הוא בניכיון צ'קים דחויים לתאגידים, לעסקים ולשכירים. בנוסף, היא מספקת שירותי מט"ח, העברת כספים לחו"ל ליבואנים ולפרטיים, פתרונות פיננסיים לביצוע בהוראת הלקוח, וכן מיזם משותף עם חברות כרטיסי אשראי לגיוון מסגרות אשראי ללקוחות באמצעות כרטיסים נטענים.

השלמת העסקה בין גלובליקום ואופל כפופה למספר תנאים, ביניהם השלמת בדיקות נאותות, אישורים מהממונה על ההגבלים העסקיים ומרשות המסים, וכן מחילה על חוב של 1.7 מיליון שקל שיש לגלובליקום לבעלי השליטה, באמצעות המחאת זכויות.

כאמור, ניתן להניח כי מהלך הכנסתה של אופל לבורסה שואב את השראתו ממהלך דומה שביצעו האחים שאול ודורי נאוי בתחילת 2011, כשמיזגו את פעילות חברת האשראי החוץ בנקאי שלהם - קבוצת אחים נאוי, לשלד הבורסאי גולדן אקוויטי.

קבוצת אחים נאוי נהנית משיעורי צמיחה גבוהים בעסקיה, ומאז שנכנסה לבורסה לפני כשנתיים זינק תיק האשראי ללקוחות שלה ב-194%, ל-640 מיליון שקל, והונה העצמי עומד על 150 מיליון שקל. בסיכום 2012 רשמה החברה רווח נקי של 52 מיליון שקל, על הכנסות של 95 מיליון שקל. מתחילת השנה התחזקה מניית האחים נאוי ב-18%, והיא משקפת לחברה שווי של כ-330 מיליון שקל.

אופל באלאנס

שנת הקמה: 2006

פעילות: נכיון צ'קים, שירותי מט"ח והעברת כספים לחו"ל

מיקום: מתחם סטאר סנטר, אשדוד

בעלים: האחים דני, שחר ויהושע מזרחי, גיסם מיכאל איתן ובנו עודד, ועו"ד החברה אורן בן יאיר

מנכ"ל: דני מזרחי

רווח נקי ב-2012: 3.8 מיליון שקל

הכנסות 2012: 12 מיליון שקל

הון עצמי: 1 מיליון שקל

עוד משהו: באתר החברה מציעים "כרטיס אשראי נטען עד סכום של 5,000 אירו, המתאים גם לאנשי מוסד, שב"כ וכוחות הביטחון, שאינם מעוניינים שיזהו אותם ויתחקו אחר פעולותיהם"