דנקנר נפרד מדן טהורי לאחר שהעשיר אותו ב-30 מיליון ש'

כלל פיננסים דיווח היום כי הגיע להסכם על פירוק השותפות עם טהורי, שבעבר היה מקורב לדנקנר ■ שווי החברה המשותפת צנח ב-90% תוך 7 שנים

המחלוקת העסקית בין נוחי דנקנר לדן טהורי, שבעבר נחשב לידידו הקרוב, הגיעה לסיומה.

הבוקר (ה') הודיע בית ההשקעות כלל פיננסים, מקבוצת כלל ביטוח שבשליטת אי.די.בי, כי חתם על הסכם לפירוק השותפות בחברת בנקאות ההשקעות כלל טהורי והעברת נכסיה לטהורי. זאת לאחר שהעשירה את טהורי בלא פחות מ-30 מיליון שקל.

במסגרת ההסכם יוותר טהורי על אופציה שניתנה לו בעבר למכור את חלקו בחברה לידי כלל פיננסים עבור 14.5 מיליון שקל, בתמורה ל-9.2 מיליון שקל (וכאמור העברת העסקים לידיו). כלל פיננסים, שמנוהל על ידי יורם נווה, צפוי לרשום בגין העסקה רווח של כ-2 מיליון שקל.

בכך מגיעה לסיומה הרפתקה כושלת במיוחד שארכה שבע שנים, במהלכן צנח שוויה של חברת בנקאות ההשקעות בספרי כלל פיננסים בכ-90% - מ-41 מיליון שקל ל-5 מיליון שקל בלבד - והוא נאלץ לבצע בגינה מחיקות מוניטין גדולות בהתאם.

כלל פיננסים רכש 50% מהחברה של דן טהורי בשנת 2006 תמורת 20.4 מיליון שקל. יתרת המניות (39.1%) נותרה בידי טהורי, אורן דוידסון (6.9%), ואילן רייך (4%, לו הוקצו אופציות אותן המיר למניות ב-2009). במסגרת ההסכם הרכישה, לטהורי הוקנתה אופציה לחייב את כלל פיננסים לרכוש את חלקו החל מ-2013 ולמשך 37 חודשים, לפי שווי החברה במועד העסקה המקורית.

השווי המופקע שניתן לכלל טהורי בעסקה, והמחיקות שבוצעו בגינה בהמשך הדרך, לא הפריעו לטהורי - שבעבר נחשב, כאמור, ליועץ ולאחד ממקורביו של דנקנר - להודיע לאחרונה כי בכוונתו לממש, יחד עם שותפיו, את אופציית המכר שניתנה להם במועד הרכישה.

בכלל פיננסים זעמו על החלטתו של טהורי, בייחוד על רקע חברותו בעבר עם דנקנר. טהורי, נזכיר, שימש כיועץ לדנקנר במספר עסקאות שביצע ושעליהן התמודד, לרבות ההשתלטות על קונצרן אי.די.בי.

"לטובת כל הצדדים המוערבים"

הבוקר, בתום שלושה חודשים, הודיעו כאמור הצדדים כי הצליחו להגיע לפשרה בנושא. יורם נווה, מנכ"ל כלל פיננסים, אמר כי "ההסכם שנחתם הוא לטובת כל הצדדים המעורבים, וכלל פיננסים נפרדת מהפעילות המשותפת בכלל טהורי בעלות נמוכה מכפי שנקבע בהסכם המקורי".

כלל טהורי עוסקת בבנקאות להשקעות ובייעוץ כלכלי, הכולל מתן הערכות שווי בעסקאות. כמו כן היא מנהלת את קרן הלוואות המזנין מוסטנג, שהוקמה ביחד עם יו"ר בנק הפועלים, יאיר סרוסי, ומשקיעיה הן חברות מקבוצת אי.די.בי, לאומי פרטנרס ופסגות.

בהסכם פירוק השותפות נקבע כי כלל פיננסים ייפרד מהפעילות המשותפת של שני הגופים ויעביר לקבוצת טהורי את זכויותיו בכלל טהורי ובשותף הכללי וחברת הניהול של קרן מוסטנג.

כמו כן, בית ההשקעות ישוחרר מהערבות לטובת כלל טהורי לבנק הפועלים, יופסק השימוש בשם "כלל" על ידי כלל טהורי ותופסק כהונת הדירקטורים מטעמה של כלל פיננסים בחברה.

כידוע, כלל פיננסים, שסיים את 2012 עם הפסד נקי של 127 מיליון שקל, נמצא בתהליך של התפרקות מנכסיו, במסגרת מהלך שמקדם מנכ"ל כלל ביטוח, איזי כהן.

בחודשים האחרונים מכר כלל פיננסים להראל את פעילות קרנות הנאמנות וניהול התיקים שלו - ליבת עסקיו - וכן נפרד מזרוע הפעילות בחו"ל "טיטניום" ומחלקו בחברת "כלל פיננסים נגזרים". כעת הוא נותר רק עם פעילות חבר הבורסה שלו, שנמצאת גם היא על המדף.