צפו בגרף החם: המדדים עם פוטנציאל העליות הגבוה בעולם

שוקלים האם כדאי להיכנס לשווקים בעת שמדדי המניות בשיא? מדד ה-RSI יכול לסייע לכם ■ אילו מדדי מניות נמצאים במצב של קניית יתר לפי ה-RSI? ולאילו מדדים כדאי לשקול להיחשף?

שוקי המניות בארה"ב וביפן טיפסו לשיאים חדשים בשבועות האחרונים ומשקיעים רבים שואלים את עצמם האם עדיין כדאי להיכנס לשווקים ברמות כל כך גבוהות? כדי לסייע לאותם משקיעים לקבל החלטה נכונה, ניתן לבחון את מדד ה-RSI (מדד העוצמה היחסית).

המדד הייחודי, הנחשב לאחד הכלים המרכזיים של סוחרי הניתוח הטכני, מודד את השינויים ואת המהירות של תנועת המחירים בשוק. במילים אחרות המדד בוחן את עוצמת המחירים ע"י השוואת מחירי הסגירה של מחירי המניות.

תנועת המדד נמדדת בערכים שבין 0 ל-100. כאשר המדד מצביע על קריאה של 70 נקודות ומעלה, הנייר ערך או מדד המניות נמצא בתחום של קניית יתר וכאשר ה-RSI מצביע על קריאה של 30 נקודות ומטה, המניה או מדד המניות נמצאים במצב של מכירת יתר ולכן יש לשקול להיחשף אליהם.

לפי הגרף, ניתן לראות כי מדד הניקיי היפני כמו גם אגרות החוב הממשלתיות של ארה"ב נמצאים ברמה של קניית יתר. לעומת זאת, מדדי המניות של מדינות הבריק (ברזיל, רוסיה, הודו וסין) נמצאים במצב יחסי של מכירת יתר. האם כדאי להשקיע בהם בעתיד הקרוב?

מדד ה-RSI
 מדד ה-RSI