רשות המסים נגד רמי לוי: בוחנת את יבוא אייפון 5 בזול

נציגי רשות המסים ביקרו היום במשרדי חברת הסלולר של רמי לוי ובחנו את תהליך היבוא ■ לוי מוכר אייפון 5 ברווח צנוע של 5% בלבד - נמוך ביחס למפעילות הסלולר

רמי לוי התחיל למכור ביום חמישי האחרון סמארטפונים דרך חנות ייעודית באינטרנט. הכניסה של לוי לענף עוררה תגובות יצריות בתעשיית הסלולר. אחת הסיבות לכך היא המחירים הזולים שלו. למשל, אייפון 5 בגרסת 16 ג'יגה מוצע ב-3,190 שקל לעומת 3,850 שקל באורנג' או 3,690 בהוט מובייל.

התמחור הנמוך מאוד הרגיז את קברניטי מפעילות הסלולר הוותיקות, שהבינו שאם עד עכשיו המחיר שלהם היה גבוה לעומת רשתות אלקטרוניקה וחנויות פרטיות, עכשיו הוא נראה לא רלוונטי לעומת המחירים של לוי.

"המוטו שלי הוא למכור הרבה ולהרוויח קצת", אמר היום (א') רמי לוי ל"גלובס". לוי כבר עשה שימוש באסטרטגיה הזו במכירה של מוצרי מזון וחבילות תקשורת לסלולר, עכשיו הוא רוצה לעשות אותו דבר גם בסמארטפונים. "המטרה שלי היא שתהיה תחרות בקטגוריית הסמארטפונים, ושהמכשירים יהיו במחירים נגישים לצרכנים".

הרווח של לוי על כל אייפון 5 עומד על כ-5%, בעוד שהמתחרים הגדולים מרוויחים 10% ויכולים גם להגיע ל-35% רווח. במחירים כאלה, לא פלא שאנשים העדיפו לקנות את האייפון שלהם בחו"ל.

אפל נגד פרטנר

לאחר שלוי פרסם את המחירים שלו התפרסמו בתקשורת הערכות שלפיהן חברת אפל החליטה לפנות לרשות המסים, על מנת שזו תבדוק כיצד לוי מצליח למכור את האייפונים שלו במחיר כל-כך זול והאם מדובר במכשירים מוברחים.

מבדיקת "גלובס" עולה כי לא הייתה פנייה כזו מצד אפל לרשות המסים. עם זאת, ברשות המסים החליטו לבדוק את שיטת היבוא של לוי כבר היום בבוקר ולהגיע למשרדים של החברה. לוי מספר כי רשות המסים ביצעה את הבדיקות שלה, ובסיומן הודיעה כי תהליך היבוא שלו תקין.

עוד נודע כי נציגים של חברת אפל מתכננים להיפגש עם רמי לוי כבר במהלך השבוע הקרוב, כדי לבדוק אפשרות של שיתוף-פעולה בין הצדדים.

ככל הנראה, אחת הסיבות שלוי החליט לא לעבוד בצורה ישירה מול אפל, היא הדרישה של החברה להתחייבות למכור כמות גדולה של סמארטפונים. מכיוון שכבר היום בבוקר נתוני המכירה של לוי הגיעו קרוב ל-1,000 יחידות (לא רק אייפון), כנראה שלא תהיה לו בעיה להתחייב לכמות גדולה של מכשירים.

זו לא הפעם הראשונה שבה אפל בוחשת בשוק הסלולר הישראלי. לפני מספר חודשים, החליטה מפעילת הסלולר פרטנר לרכוש את טאבלטי האייפד מהיבואן הישראלי iDigital ולא ישירות דרך אפל. את מכשירי האייפון פרטנר כן רוכשת ישירות מאפל, והיא נדרשת להתחייב לכמויות מכירה מסוימות.

באפל לא אהבו את ההתחכמות של פרטנר, שלא רצתה להתחייב על כמויות מכירה. המהלך לא הצליח לפרטנר, ולפני מספר שבועות היא החליטה ליישר את קו העבודה שלה מול אפל ולהרחיב את השותפות ביניהן, כך שהחברה מציעה למכירה את הסטרימר - אפל TV.

בניגוד לפרטנר, שחייבת לשמור על מערכת יחסים תקינה מול אפל, ברמי לוי הבינו שמחיר זול חשוב יותר מאשר קשר עם החברה האמריקנית. לצרכן לא באמת משנה מאיפה האייפון הגיע, אם זה ביבוא רשמי או לא רשמי. למפעילות הסלולריות אסור לפתוח את אריזת האייפון, והן לא מתקינות עליו שום דבר. העברית ועדכוני גרסה מגיעים ישירות מאפל, לכל לקוח, ללא קשר לשאלה היכן הוא רכש את המכשיר.

גם נושא האחריות שהמפעילות הסלולריות מציעות לא אמור לעניין את הלקוח. גם ככה מגוון המעבדות המציעות שירותי תיקונים לאייפון הוא רחב, והלקוח יכול לקבל תיקון בכל מקום.

מהמכס נמסר בתגובה: "המכס אוכף את דיני המס של יבוא מכשירים סלולריים בשנה האחרונה באופן אינטנסיבי. למקרה הספציפי אנו מנועים להתייחס".