בן דב מנסה הסדר חוב חדש בטאו, שמגלם תספורת של 80%

על רקע האיום המוחשי מצד בנק לאומי לגבות ערבויות אישיות, בן דב מציע למחזיקי האג"ח תשלום מזומן של 20 מיליון שקל וסדרת אג"ח חדשה בהיקף של 36 מיליון שקל, שמובטחת בנכס נדל"ן מניב

על רקע האיום המוחשי מצד בנק לאומי לגבות ערבויות אישיות מבעל השליטה בחברת טאו, אילן בן דב, מנסה האחרון לגבש הסדר חוב חדש למחזיקי האג"ח של החברה בשליטתו, שחייבת למחזיקים כ-300 מיליון שקל.

בן דב הציע אמש לנציגות האג"ח של טאו תשלום מזומן של 20 מיליון שקל וסדרת אג"ח בהיקף של 36 מיליון שקל, המובטחת בנכס נדל"ן מניב בשווי של 80-90 מיליון שקל - קרי תספורת של יותר מ-80% על החוב המתואם.

ההסכם כולל גם העברת נכסי טאו המשועבדים לבנק לאומי ופטור גורף לאחריות בעל השליטה. נציג בנק לאומי, עו"ד פיני יניב, הבהיר: "בנק לאומי מתכוון ופועל בימים אלה בכל הערוצים על מנת לגבות את מלוא חובו".

ההצעה הוגשה במסגרת פגישה שערך בן דב ונציגיו עם נציגי מחזיקי האג"ח, עוה"ד אלון בנימיני ורענן קליר במשרדו של עו"ד יוסי אברהם, המייצג את בן דב.

נכסי הנדל"ן של בן דב בישראל, שעשויים לשמש כבטוחה, כוללים 25% ממניות קניון Mall הים באילת (שאותן רכש בעבר מטאו), 5 דונמים בכפר שמריהו שעליהם תכנן להקים את ביתו, וכמה דירות בפרויקט מנהטן שבצפון ת"א.

טאו של בן דב נקלעה למשבר קשה בשנים האחרונות, על רקע השקעות כושלות בשוקי ההון והנדל"ן, והיא גם לא פרסמה את דוחות הרבעון הראשון של 2012. לטאו, שנשלחה לאחרונה לפירוק, חוב אג"ח של יותר מ-400 מיליון שקל, כאשר בן דב עצמו מחזיק כרבע מהחוב.

לאומי כבר שלח מכתב התראה

בן דב חזר ככל הנראה לשולחן המו"מ בעקבות דרישה מבנק לאומי בשבוע שעבר כי יעמוד מאחורי ערבויות אישיות של יותר מ-80 מיליון שקל, שהעמיד בגין חובותיה של טאו לבנק, שעומדים על כ-155 מיליון שקל.

בשבוע שעבר שלח הבנק לבן דב מכתב התראה ובו הודעה על כוונתו לחלט פיקדון אישי של האחרון, בגובה של 26 מיליון שקל.

מלבד הערבות האישית לחוב של טאו, משועבדת לטובת בנק לאומי אופציית PUT שנתן בעבר בן דב לחברה, ואשר מאפשרת לטאו לחייב אותו לרכוש ממנה מניות חברת סאני, שגם היא בשליטתו, תמורת 50 מיליון שקל. מדובר ב-5.6% ממניות סאני, שהפכה לאחרונה גם היא לחדלת פירעון. שווי השוק של מניות אלה עומד על כ-3 מיליון שקל בלבד.

נזכיר שבסוף שנת 2011 הציע בן דב למחזיקי האג"ח הסדר חוב שכלל שתי סדרות אג"ח בהיקף של כ-250 מיליון שקל, ומניות טאו וסאני. אלא ששווי המניות צלל וההסדר לא יצא לפועל. בתחילת השנה איבד בן דב את השליטה בפרטנר, ובהתאם לכך שוויין של כל החברות בקבוצה שלו ירד.