וול סטריט: נאסד"ק בשיא של 12 שנה, S&P 500 קרוב לשיא

ההכנסה וההוצאה הפרטית גדלו בחודש מארס בשיעור של 0.2%; מכירות הבתים בהמתנה עלו יותר מהצפי ■ באיטליה הושבע ראש הממשלה החדש ■ אפל תבצע הנפקת אג"ח - המניה זינקה כ-3%

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים, כאשר המדדים זינקו בתגובה לנתוני המאקרו ולסנטימנט החיובי יחסית באירופה, שם הבורסות הגיבו בחיוב להשבעתו של ראש ממשלה חדש באיטליה.

רואי קוזין, האנליסט הראשי של בית ההשקעות Utrade אומר כי "ירידות השערים מלפני כשבועיים התבררו כתיקון טכני למגמת התחזקות ארוכת הטווח שככל הנראה טרם הגיעה לכדי מיצוי. הסבר להיפוך משלילית לחיובית בשבועיים האחרונים ניתן למצוא בשינוי העמדה של ה'פד' שבניגוד למה שנאמר בעבר, צפוי להמשיך בהרחבה הכמותית יחד עם הבנק היפני שפועלים כל בנק במדינתו באגרסיביות על מנת להמריץ את הכלכלות המקומיות שלהם".

למרות רבעון נוסף של האטה בצמיחה בכלכלת ארה"ב, הסוחרים בוול סטריט, כך נראה, לא מתבלבלים וממשיכים לדחוף את שוק המניות קדימה. למרות צמיחה מתונה בלבד בשנים האחרונות בארה"ב, ואומדן צמיחה מעודכן של 2.5% "בלבד" לרבעון הראשון של 2013, המשקיעים ממשיכים לדחוף את שוק המניות בוול סטריט לזינוק של 136% ב-4 השנים האחרונות - בעוד הפדרל ריזרב ממשיך לרכוש איגרות חוב להגברת הנזילות במשק.

"יש בעיני איזשהו ניתוק בין שוק המניות למציאות", מסבירה קטי בויל, נשיאת Chapin Hill Advisors. "גופי המסחר התוך-יומיים פשוט שולטים בשוק. כל מי שמחזיק בחשיבה רציונאלית מבין שהשוק סובל מתמחור-יתר וכי הכלכלה מאיטה בפועל".

כלכלני אקסלנס מציינים היום כי התשואות בארה"ב ירדו ביום שישי לרמה של 1.65%, בעיקר לאור האכזבה מנתוני הצמיחה של הרבעון הראשון, שצפוי היה לבלוט לטובה. החשש של המשקיעים הוא שגם שני הרבעונים הבאים, שצפויים להיות נמוכים משמעותית, יפתיעו לרעה. הביקורת על מדיניות ההדפסות של הפד אולי לא קטנה, אך כפי הנראה מדיניות זו במקרה הטוב רק תימשך, במידה ותתרחש הידרדרות נוספת בנתוני המאקרו, המשקיעים יצפו לפעולות נוספות - למרות שבאמת לא נשארו הרבה אפשרויות, אם בכלל.

היום דווח כי הצמיחה בחברות סקטור התעשייה בסין חוותה האטה בחודש מארס, עדות נוספת להאטה המתמשכת בכלכלה השנייה בגודלה בעולם. ההכנסות נטו בסקטור עלו בכ-5.3% לעומת מארס אשתקד, והסתכמו ב-464.9 מיליארד יואן (75 מיליארד דולר). זאת, לעומת עלייה של 17.2% בהכנסות, בהשוואה לאשתקד, בחודשיים הראשונים של 2013.

מאקרו: ההוצאה וההכנסה הפרטית

היום פורסמו נתוני ההוצאה וההכנסה הפרטית של משקי הבית בארה"ב, שעלו ב-0.2%. החיסכון הפרטי, הנגזר מנתונים אלו נותר ללא שינוי. לפי התחזיות בשוק הוצאות משקי הבית היו אמורות להיוותר ללא שינוי, לעומת עלייה של 0.7% בפברואר, בעוד ההכנסה הפרטית הייתה צפויה לגדול בשיעור של כ-0.4%. עוד התפרסמו נתוני מכירות הבתים בהמתנה לחודש מארס, שעלו בשיעור של 1.5%, יותר מהצפי בשוק שעמד על עלייה של 1.1%.

ביום רביעי ה'פד' יפרסם את הצהרת הריבית והמדיניות המוניטרית לחודש מאי. אנליסטים מציינים כי לאור החולשה הכלכלית היחסית שנרשמה הן בסקטור התעסוקה והן בשיעור הצמיחה, הבנק המרכזי לא צפוי לשנות את המדיניות המרחיבה בה הוא נוקט, ולהמשיך לרכוש אג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש.

ספקית שבבי המולטימדיה DSPG פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2013. הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-39.7 מיליון דולר, המשקפות גידול של 3% לעומת הרבעון הקודם וירידה של 9% לעומת הרבעון המקביל. הרווח התפעולי על בסיס GAAP הסתכם ב-500 אלף דולר, לעומת הפסד תפעולי של 3.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי והרווח המדולל למניה על בסיס GAAP הסתכמו ב-1.2 מיליון דולר ו-5 סנט, לעומת הפסדים של 3.3 מיליון דולר ו-14 סנט ברבעון המקביל.

אודיוקודס דיווחה היום על רווח NON GAAP של 691 אלף דולר, 2 סנט למניה, ברבעון הראשון.

חברת פרוטליקס דיווחה היום כי קיבלה אישור לשיווק תרופה למחלת הגושה במקסיקו וצ'ילה.

חברת אורמת טכנולוגיות הודיעה היום כי חברת בת בבעלותה המלאה חתמה על חוזה למכירת חשמל למשך 20 שנה עם Southern California Public Power Authority (SCPPA) מתחנת הכוח הגיאותרמית Wild Rose אשר במחוז מינרל שבנבדה. תחנת Wild Rose צפויה להתחיל בפעילות מסחרית בסוף 2013, וזו תהיה הפעם הראשונה בה אנרגיה מתחדשת תועבר מנבדה לקליפורניה על ידי שימוש בקו ההולכה החדש של NV Energy.

אפל ריכזה עניין רב לאור הדיווחים כי היא מתכוננת לקראת הנפקת האג"ח הראשונה שלה אי פעם.