נציגות אי.די.בי פתוח נסוגה מהדרישה לעצור התשלום להראל

מדובר בתשלומים שאמורים לעבור על חשבון חוב של החברה להראל ■ הנציגות ממשיכה לדרוש מינוי של מפקח חיצוני מיוחד שיפעל בתוך החברה ■ מוקדם יותר הערב ציינו מקורבים לנציגות ולחברה כי היה פיצוץ בשיחות ביניהן

נציגות אי.די.בי פתוח הגישה היום (ב') לבית המשפט בקשה לבטל את עצירת התשלומים להראל, אותם תשלומים שאמורים לעבור על חשבון חוב של החברה להראל.

נציגות האג"ח מסרה כי היא "אינה עומדת על כך שהתשלום הקרוב לנושה הפיננסי בסך 24 מיליון שקל יופקד בידי בעל התפקיד שימונה". עוד הוסיפה כי "אין באמור כדי לגרוע מכל טענה של המבקשות, לפיה ביצוע תשלומים כלשהם לנושים פיננסיים במצבה הנכוחי של החברה (חדלות פרעון), לרבות התלשום הקרוב, מהווה העדפת נושים אסורה ועומדים על זכותם לתבוע תלשום זה חזרה מן הנושה הפיננסי לאחר ביצועו".

בבקשה שהוגשה לשופט המחוזי איתן אורנשטיין ציינה הנציגות כי חרף נסיונות הידברות בין הנציגות לאי.די.בי פתוח בניסיון למצוא פתרון שייתר את הצורך במתן החלטה בבקשה למתן סעדים זמניים, לא עלה הדבר בידי הצדדים.

הנציגות ממשיכה לדרוש מינוי של מפקח חיצוני מיוחד שיפעל בתוך החברה, ומבקשת לקבל החלטה על התשלום למחזיקי האג"ח בהיקף של מעל לחצי מיליארד שקל, עד סוף יוני.

המשוכה הבאה לחברה היא תשלום לסדרה ח' בסך 45 מיליון שקל, בחודש יוני. לאי.די.בי פתוח חוב של כ-6 מיליארד שקל, מתוכו 4 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח.

נציגות אי.די.בי אחזקות מסרה היום כי הדרישה להתחייבות חוזית להזרמת כספי אלשטיין לאי.די.בי אחזקות, בהיקף 57 מיליון דולר, התקבלה. בנוסף, אלשטיין יתחייב להשתתף בהנפקת הזכויות לאחר החתימה על הסדר החוב.

פיצוץ בשיחות

מוקדם יותר הערב ציינו מקורבים לנציגות אי.די.בי פתוח ולחברה כי היה פיצוץ בשיחות. לפי שעה הצדדים לא נדברים ביניהם ויפגשו מחר אצל השופט אורנשטיין. גורמים המקורבים לסביבת אי.די.בי טוענים כי הנציגות התעקשה על זהות המפקחים למהלך. זאת בניגוד לסיכומים הקודמים, לטענת הגורמים. מנגד, גורמים אחרים ציינו כי הייתה אמורה להיות פגישה בשעה 17:00 אליה היו אמורים להגיע חברי נציגות, בעוד שהחברה עצמה הודיעה לפתע על ביטולה זמן קצר קודם לכן.

"הנציגות, הנאמנים והמומחה מטעם בית המשפט התרשמו כי אלשטיין נחוש לבצע את ההשקעה וכי הוא סבור כי יש לאי.די.בי פתוח תוחלת כלכלית רבה. עם זאת הם שמעו ממנו חשש כבד מההליכים המשפטיים וכי אם ייעשו באלו שימוש לרעה על-ידי גורמים אינטרסנטיים כדי להרעיד את אי.די.בי פתוח, הוא עלול לסגת מההשקעה", כך נמסר מהנציגות.