"ייתכן ופישר יתערב כאשר הדולר יירד ל-3.57 שקלים"

מחלקת המחקר של FXCM ישראל: "לאחר שבועות של דשדוש, הדולר-שקל שבר שוב מתחת ל-3.6 שקלים" ■ השידור של FXCM ו"גלובס" ייערך היום ב-15:00

"לאחר שבועות של דשדוש, הדולר-שקל שבר שוב מתחת ל-3.6 שקלים. זה היה צפוי לאור מצב המקרו הסביר של כלכלת ישראל ופער הריבית של השקל למול הדולר". כך כותבים היום (ג') במחלקת המחקר של FXCM ישראל, בסקירה היומית.

לשידור של FXCM ו"גלובס" שייערך היום ב-15:00

זאת, בעוד במסחר במט"ח נסחר היום הדולר בהיחלשות של כ-0.2% ל-3.5847 שקלים. נזכיר כי ב-8 באפריל השנה התערב בנק ישראל במסחר ורכש דולרים, זאת לאחר שהדולר ירד מתחת לרף ה-3.6 שקלים. בנק ישראל רכש על פי הערכות כ-120 מיליון דולר, לראשונה מאז קיץ 2011.

"כעת נשאלת השאלה האם בנק ישראל יתערב שוב במסחר, או ליתר דיוק, באיזו רמת מחיר יתערב ובאילו היקפים. רמת התמיכה המשמעותית הבאה של הדולר-שקל ניצבת ב-3.57 שקלים, וייתכן בהחלט כי בנק ישראל יבחר להתערב סביב רמה זו, כדי להשתמש במנוף הטכני", כותבים ב-FXCM.

כמו כן, בנק ישראל יצטרך להתערב בהיקפים גדולים יותר לעומת ההתערבות הקודמת. אם בפעם הקודמת בנק ישראל הקדיש לכך 100 מיליון דולר, הרי שבפעם הבאה, אם וכאשר תתרחש, ההיקף יהיה צריך להיות מעל 200 מיליון דולר".