למכור את כל המניות במאי וללכת לים? תחשבו שוב

בשנים שאחרי בחירות בארה"ב בחודשים מארס-אוגוסט הניב מדד ה-S&P 500 תשואה ממוצעת של 8.73% ואילו בחודשים ספטמבר-פברואר נרשמה תשואה שלילית ממוצעת של כ-1.4%

כל משקיע מתחיל מכיר את האמרה "מכור במאי ולך לים" (באנגלית זה נשמע יותר טוב..). ולמה? כי בחודשים מאי-אוקטובר שוקי המניות באופן מסורתי נוטים להיות תנודתיים יותר ומספקים תשואות נמוכות הרבה יותר לעומת החודשים נובמבר-אפריל.

ואולם, האנליסטים הטכני Stephen Suttmeier ממריל לינץ' בדק ומצא כי בשנים שאחרי בחירות בארה"ב התופעה הזו מקבלת טוויסט מסוים.

סטאמייר בדק את התנהגות השוק בוול סטריט החל מ-1928 וגילה שבשנים שאחרי בחירות בחודשים מארס-אוגוסט הניב מדד ה-S&P 500 תשואה ממוצעת של 8.73% ואילו בחודשים ספטמבר-פברואר נרשמה תשואה שלילית ממוצעת של כ-1.4%.

זאת, לעומת תשואה ממוצעת של 4.98% למדד ה-S&P 500 בחודשים נובמבר-אפריל בכל התקופה ותשואה של 1.83% בחודשים מאי-אוקטובר.

עוד עולה מהבדיקה של סטאמייר כי התנודתיות הרבה יותר גבוהה בשנים שאחרי בחירות, ואם זה עומד לקרות גם השנה, הרי שהחודשים הקרובים עומדים להיות מאוד מאוד תנודתיים (מה שמוביל כמעט תמיד לירידות חדות). מדד התנודתיות (המכונה גם "מדד הפחד"), ה-VIX, ירד לרמה של 13.5 נקודות בלבד, הנחשבת לרמה נמוכה מאוד ומעידה על שאננות מסויימת של המשקיעים כך שייתכן והשווקים יעמדו בפני טלטלה מסויימת בטווח הבינוני.