קנדל: "ישראל היא הפרטנר המושלם לבחון חדשנות בעולם"

יוג'ין קנדל אמר את הדברים בכנס מילקן בפאנל שעסק בהשקעות בישראל ■ בין היתר הוצגו נתונים באשר למאמצי ישראל לסייע בפתרון התלות העולמית בנפט

היום המסכם של כנס מילקן בלוס אנג'לס התאפיין בהתעניינות רבה בישראל; מרכז ישראל של מכון מילקן בראשותו של גלן יאגו ריכז מספר פאנלים, שהצליחו לעורר עניין רב בקרב מנהלי השקעות מכל רחבי העולם, בהם גם אבי ג'וזף כהן מ"גולדמן זאקס" ועמיתיה בבנקים הגדולים שנצפו יושבים בקהל ורושמים במחברתם הערות והמלצות לגבי השקעות בארץ הקודש.

שורת הפאנלים בנושא השקעות בישראל נפתח בשעה 7 בבוקר בפאנל בהנחייתה של עו"ד דידי לחמן-מסר. בהמשך, העניק שר האסטרטגיה ושר האוצר לשעבר יובל שטייניץ עדכון בטחוני על האתגרים האסטרטגיים של ישראל לבאי הכנס, וכן התקיימו פאנלים בנושא שוק ההון הישראלי ומושב בנושא החשיבות של ישראל כחממה לחדשנות.

"ישראל היא הפרטנר המושלם לבחון חדשנות בעולם", טען ראש המועצה הלאומית לכלכלה יוג'ין קנדל בפני באי הכנס. "היכולת שלנו ליישם טכנולוגיות חדשות במדינה קטנה כל כך שצמאה לחדשנות היא מדהימה ואנחנו הפרטנר האידיאלי עבור כל מי שרוצה לפתח משהו בעולם; השוק שלנו כל כך קטן שאנחנו חייבים את היכולת להתרחב ולהתעצם שחברות גדולות ושחקנים גדולים יכולים להביא - ניצחון שלנו הוא ניצחון של הפרטנרים שלנו".

מקרה מבחן לעולם

בין היתר, הוצגו לבאי הכנס נתונים באשר למאמציה של ישראל לסייע בפתרון התלות העולמית בנפט ובראשה הקמת היוזמה לדלק חלופי במשרד ראש הממשלה, שמטרתה להביא עד שנת 2025 ליצירת מציאות שבה 60% מהאנרגיה הנצרכת בישראל היא אנרגיה חלופית.

"אנחנו רוצים להיות מקרה מבחן לעולם - אנחנו יכולים כמדינה קטנה לבנות פיילוט מהסוג הזה יחסית בזריזות, כי אנחנו צריכים רק 30-40 תחנות להפקת אנרגיה חלופית כדי לשנות את כל מערך צריכת החשמל בישראל", אמר ראש היוזמה במשרד ראש הממשלה, אייל רוזנר.

עוד הוצגו יוזמות כמו "ערבה פאוור" להקמת שדות אנרגיה סולאריים בערבה בישראל וכן בסמוך לבתי יתומים באפריקה, וכן חברת "טאקאדו" המבקשת "להביא את החדשנות הטכנולוגית של מחשוב בענן, הביג דאטה והמוחות הגאוניים של 8200 לבעיות שאיתן אנחנו מתמודדים".

"יש לנו את החוצפה הישראלית, את היכולת להתאושש מהר יותר מכל מדינה אחרת ממשבר, את הכלים הטובים בעולם למזעור סיכונים וגישה נדירה שבה אין פחד מכישלון ואנשים עוטים כישלונות כמעט כאות כבוד - אנחנו המקום המושלם לכל משקיע וחברה בעולם לקדם חדשנות, להשקיע ולקיים בטא-קייס", סיכם קנדל.