נציגות אי.די.בי אחזקות נותנת לנוחי דנקנר עוד זמן

זאת, על אף שאשלטיין המריא בלי להעביר את הכסף ■ אי.די.בי: "עוה"ד מצויים כעת בשלב הסופי של ניסוח ההסכם, על מנת שניתן יהיה לחתום עליו בתוך פרק זמן קצר ■ בינתיים הקבוצה ממשיכה במאמציה להנזיל נכסים: דירקטוריון כור אישר את הצעת אי.די.בי פתוח למכירת כלל ביטוח לכור

בעלי האג"ח באי.די.בי אחזקות נותנים עוד זמן לנוחי דנקנר ולאדוארדו אלשטיין. ל"גלובס" נודע כי נציגות בעלי האג"ח - המורכבת מיואב ערמוני מנכ"ל גילעד הוותיקה; עוזי דנינו מנכ"ל אקסלנס; ויוני שר מטעם הנאמנים ובמקור מטעם הראל - נפגשה היום במטרה לדון על המשך התנהלותה בנוגע להסדר החוב בחברה. הנציגות החליטה כי למרות שאלשטיין טרם חתם על הסכם ההשקעה, הם ימתינו לחתימה שלו.

משמעות ההחלטה היא כי דנקנר שוב מקבל זמן, למרות שאלשטיין טרם הזרים את הכסף לחברה. עם זאת, בקרב חלק מחברי הנציגות מעריכים כי מדובר על פרק זמן קצוב, כאשר ברקע עומד דיון ההמשך של שופט המחוזי איתן אורנשטיין (שנקבע ל-30 במאי) בבקשת נציגות אי.די.בי פתוח לכפות על החברה הסדר חוב.

נזכיר כי הסכם ההשקעה החדש שנחתם בין דנקנר לאלשטיין לפני כשבוע, קובע, כי האחרון ישקיע 57 מיליון דולר באי.די.בי אחזקות באמצעות הנפקת זכויות, ו-18 מיליון דולר בחברה האם גנדן (חברה פרטית הנמצאת בבעלות נוחי דנקנר ושותפים).

מקבוצת אי.די.בי נמסר כי "הסכם ההשקעה בין גנדן לאלשטיין נחתם בבואנוס איירס בשבוע שעבר על-ידי דנקנר ואלשטיין, ובמסגרתו התחייבה קבוצת אלשטיין להשקיע 57 מיליון דולר נוספים באי.די.בי אחזקות ו-18 מיליון דולר נוספים בגנדן. בפגישות שהתקיימו בארץ בימים האחרונים הוסכם עקרונית לנוסח הסכם, לפיו התחייבותה של קבוצת אלשטיין להשקעת 57 מיליון דולר באי.די.בי אחזקות תהיה גם ישירות כלפי מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות. עורכי הדין של הצדדים מצויים כעת בשלב הסופי של ניסוח ההסכם, על מנת שניתן יהיה לחתום עליו בתוך פרק זמן קצר ביותר".

דסק"ש מקדמת עסקת כלל-כור

בתוך כך, קבוצת אי.די.בי ממשיכה במאמציה לשפר את נזילות הקונצרן. חברת כור דיווחה היום לבורסה כי דירקטוריון החברה אישר את הצעת אי.די.בי פתוח להמשיך במכירת כלל ביטוח לכור.

במבנה הפרימידיאלי של אי.די.בי, כור נמצאת תחת שליטת דסק"ש, והעסקה בין השתיים נועדה להעלות מזומנים מכור דרך דסק"ש לאי.די.בי פתוח. ואולם, אישור הוועדה מדירקטוריון כור לא משנה את המצב מבחינת נושי הקבוצה, שמתנגדים בחריפות למהלך. נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי פתוח הבהירה לא אחת כי היא מתנגדת לעסקה משום שזו עשויה לפגוע בין היתר ביציבות דסק"ש - אחד משני הנכסים המרכזיים של הקבוצה כולה.

על-פי ההערכות בשוק, אין ודאות שכור תצלח את מחסום קבלת אישור הפיקוח על הביטוח לעסקה, משום שבאוצר צפויים להציב לרוכשת דרישות הוניות כתנאי לאישור העברת השליטה בכלל ביטוח שתי קומות במורד הפירמידה.

מנגד, באי.די.בי בונים על העסקה ככזו שתשחרר מזומנים רבים שכבר נמצאים בכור (כמו גם מזומנים שיכולים לבוא ממימוש החזקות בקרדיט סוויס), ושיספקו לאי.די.בי פתוח שקט תעשייתי של כשנתיים, מבלי למכור במחירי לחץ את השליטה בכלל ביטוח - מהנכסים המרכזיים של הקבוצה.

נזכיר כי בסביבת אי.די.בי מעלים לא אחת את האפשרות למכור את כלל ביטוח לצד ג' בעסקה גדולה או בחלקים. בחודשים האחרונים אף דווח על כמה מקרים של מו"מ, אך לפי שעה אלה לא הבשילו לכדי מו"מ מתקדם.

המשקיף התחיל לעבוד

אתמול החל לפעול המשקיף, חגי אולמן, שמונה לאי.די.בי פתוח בהחלטת בית המשפט. כונס הנכסים הרשמי (כנ"ר) במשרד המשפטים, פרופ' דוד האן, הורה לו לבצע פעולות לשיפור הממשל התאגידי בחברות הקונצרן, לרבות ביצוע שינויים בהרכב דירקטוריון החברה. זאת, בהמשך לביקורת שמתח בית המשפט המחוזי בנושא הממשל התאגידי בחברה.

בהתאם, התבקשה החברה על-ידי עו"ד אולמן לפרט על כל קשר נוסף שיש לדירקטורים והקונצרן. באי.די.בי משמשים נושאי משרה אחדים כדירקטורים או כמנהלים הן באי.די.בי פתוח והן בחברות אחרות בשרשרת ההחזקות, והכנ"ר סבור כי יש לפעול לצמצום הכהונה המקבילה של דירקטורים בחברה.

יצוין כי הצעה לצמצום הכהונה המקבילה של דירקטורים הוצגה גם לבית המשפט על-ידי נציגות בעלי האג"ח של חברת אי.די.בי אחזקות, בעלת השליטה באי.די.בי פתוח, ערב מתן החלטתו.