באוצר מתכוננים להטיל מסים במיליארדי שקלים מ-1 ביוני

בשל הורדת יעד הגירעון ל-4.65% ישנו "בור" של כ-2.5 מיליארד שקל שיש לסגור בדחיפות ■ במקום לחכות עד העברת התקציב בכנסת, באוצר מתכננים העלאת המע"מ והמס על סיגריות ואלכוהול, וכן הטלת מסים על תיירות, פירות וירקות

במשרד האוצר מתכוננים להקדים את גזירות המיסוי לחודש הבא, וזאת בשל הקטנת יעד הגירעון עליו הודיע היום (ו') שר האוצר יאיר לפיד.

בשל הקטנת יעד הגירעון ל-4.65% מהתוצר השנה במקום 4.9% כפי שתכנן לפיד, יש צורך בחיסכון מיידי של כ-2.5 מיליארד שקל עוד השנה. לפיכך, באוצר גורסים כי אין להמתין עד אישור התקציב בכנסת מפאת קוצר הזמן וכי יש להחיל באופן מיידי שורה של העלאות מסים כדי לגשר על הפער האמור.

הפתרון עליו חושבים באוצר הוא העלאת מסים עקיפים מ-1 ביוני. מדובר בפתרון קל כיוון שאין צורך באישור הממשלה או הכנסת אלא רק בחתימת צווים ע"י שר האוצר.

חבילת המיסוי הדחופה תכלול את העלאת המע"מ ב-1%, ביטול הפטור ממע"מ על ירקות ופירות, ביטול הפטור ממע"מ על תיירות, מס שבח וכן העלאת המס על סיגריות ואלכוהול. בנוסף מתכננים באוצר לבצע רפורמה מבנית במערכת המיסוי של סיגריות ואלכוהול.

פקידי האוצר שוקלים להקדים את הגזירות ל-1 ביוני. עם אישור תקציב המדינה בממשלה להקדים את חבילת המיסוי - מע"מ מס שבח מס פירות וירקות מע"מ על תיירות

ההערכה היא כי ב-12 במאי תעלה חבילת המיסוי לדיון בממשלה ולאחר מכן יחתום שר האוצר על הצווים הנדרשים, כך שמ-1 ביוני המסים העקיפים יעלו.