בנק לאומי משיק קרן הלוואות לעסקים קטנים ב-3 מיליארד שקל

זו הקרן הגדולה ביותר למתן אשראי לעסקים קטנים בישראל ■ בישראל ישנם כ-500 אלף עסקים קטנים

בנק לאומי הודיע היום (ב') על הרחבת הפעילות מול מגזר העסקים הקטנים באמצעות השקת "לאומי עסקים". כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", הבנק יקים קרן למתן אשראי לעסקים קטנים. היקף הקרן יעמוד על 3 מיליארד שקל, והיא תהיה הקרן הגדולה ביותר למתן אשראי לעסקים קטנים.

הקרן תעניק הלוואות בהיקף של עד מיליון שקל לבית עסק, בתוך 14 יום וללא ערבות מדינה, עם ביטחונות בהיקף של 25% מהיקף ההלוואה ובריבית של פריים פלוס 1.9%. הקרן מיועדת לעסקים בעלי מחזור שנתי של 1-10 מיליון שקל, ועם חוב בנקאי של עד 5 מיליון שקל. בנוסף במסגרת הרחבת הפעילות מול עסקים קטנים, הבנק יאפשר לקבלת הלוואה לבית העסק באמצעות האינטרנט בגובה של עד 100 אלף שקל, ללא צורך מאישור מהסניף.

לפני שלוש שנים השיק הבנק, בניהולה של רקפת רוסק עמינח, קרן לעסקים קטנים יחד עם קרן קורת, שמטרתה להעמיד אשראי בהיקף של 600 מיליון שקל במשך 7 שנים לפיתוח עסקים קטנים ובינוניים בעיקר באזורי הפריפריה בצפון ובדרום. הפעם, משיקים בבנק קרן עצמאית שתעניק אשראי לעסקים קטנים בכל הארץ.

בישראל יש כ-500 אלף עסקים קטנים, שלפי נתונים שפורסמו בעבר על ידי הכנסת, מהווים 45% מהתוצר העסקי. מדי שנה נפתחים בישראל כ-50 אלף עסקים קטנים חדשים, אך רובם לא שורדים - כ-35 אלף מהם נסגרים מדי שנה. הגורם העיקרי לכך הוא היעדר משאבים פיננסיים להשקעה בפיתוח עסקי, בטכנולוגיה ובתחרות בענפים השונים.