כיל העבירה למדינה תמלוגי אשלג ל-2012 ב-400 מיליון ש'

כיל: "מעבירים למדינה 1.5 מיליארד שקל תקבולי מדינה (government take), כמסים ישירים, תמלוגים ומס דיווידנד, שהם כ-41% מהרווחים של כיל בישראל"

מנכ"ל כיל דשנים דני חן, מסר לשר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט את תמלוגי האשלג לשנת 2012, שהסתכמו ב-400 מיליון שקל. שיעור התמלוגים הינו 16% מהרווח לפני מס.

"כיל מעבירה למדינה 1.5 מיליארד שקל תקבולי מדינה (government take), כמסים ישירים, תמלוגים ומס דיווידנד, שהם כ-41% מהרווחים של כיל בישראל", נמסר מטעם החברה. "בשנים הקרובות כיל תשלם אף יותר, כתוצאה משינוי מדיניות המס כלפי כיל, ותגיע לתשלום של 56% תקבולים למדינה. בנוסף לכך, המדינה נהנית מהכנסה של עוד כ-2 מיליארד שקל כתוצאה ממסים עקיפים הנובעים מפעילות החברה".

כיל הרוויחה 1.3 מיליארד דולר בשנה שעברה. הטבת המס של החברה בשנה זו עמדה על 121.3 מיליון דולר (כ-450 מיליון שקל), וכך מסתכמות הטבות המס שקיבלה החברה בחמש השנים האחרונות ב-691.2 מיליון דולר (2.6 מיליארד שקל).

סך התמלוגים ששילמה כיל בחמש השנים האחרונות עמד על 379.9 מיליון דולר, שזה קצת יותר ממחצית מהטבת המס לאותה תקופה. זאת, נזכיר, כשכיל מרוויחה למעלה ממיליארד דולר בשנה או 6.6 מיליארד דולר בחמש השנים האחרונות.

סך המס ששילמה החברה אתקד עמד על 221 מיליון דולר - שיעור מס אפקטיבי של 14.4%, וזאת כשמס החברות בארץ עומד על 25%. כיל, נזכיר, הייתה זכאית לאותן הטבות מס במסגרת החוק לעידוד השקעות הון שמגדיר חלק ממפעליה כ"מפעל מאושר" וחלק כ"מפעל מוטב". על "מפעל מוטב" חל מס בשיעור 0% במסלול רגיל או 11.5% במסלול אירלנד. לכיל יש גם מפעלים שכפופים למסלול הרגיל, וגם מפעלים שכפופים למסלול אירלנד. בשנה שעברה הוחלט כי כיל תוחרג מהחוק לעידוד השקעות הון.