התקציב המלא: מס ההכנסה יעלה ב-1.5%, המע"מ ל-18%, מס החברות ל-26% - עוד מסים על הדיור

בצד ההוצאה, כולל התקציב הקפאת תוספות שכר לעובדי המגזר הציבורי, הפחתת תקציב הביטחון, הפחתת קצבאות ילדים בשליש, צמצום בהוצאות נסיעות לחו"ל של שרי הממשלה ועוד ■ היכנסו והורידו את התקציב המלא ב-PDF

עכשיו זה סופי: משרד האוצר גיבש את התקציב לשנים 2013-2014 והעביר אותו לשרי הממשלה. במסגרת התקציב יעלה מס ההכנסה ב-1.5% החל מ-2014 וכן תתבצע העלאה של מס הכנסה שולי עליון ל-49.5% מ-48%.

גזירות כלכליות נוספות כוללות העלאת המע"מ ב-1% ל-18%, העלאת מס החברות ב-1% ל-26%, העלאת מיסוי על סיגריות ואלכוהול ומיסוי נוסף על הדיור.

להורדת התקציב המלא - לחצו כאן

בצד ההוצאה כולל התקציב הקפאת תוספות שכר לעובדי המגזר הציבורי, הפחתת תקציב הביטחון, הפחתת קצבאות ילדים בשליש (קצבאות הילדים יינתנו באופן אחיד ללא קשר למספר הילדים במשפחה וכמו כן נשקלת האפשרות לבטל קצבאות להורים המשתכרים 800 אלף שקל בשנה ומעלה), דחיית פרויקטים בתחום התשתיות והפחתת חלק מהתוספות לתקציב החינוך. בנוסף, הממשלה תצמצם את נסיעות השרים לחו"ל ב-50% והוצאות הטיסה והשהות בחו"ל יופחתו ב-25 מיליון שקל.

סך הקיצוצים נאמד ב-7 מיליארד שקל וההוצאה התקציבית השנה תעמוד על 304.5 מיליארד שקל, גידול של 7% ביחס ל-2012. ב-2014 תעמוד ההוצאה התקציבית על 307.9 מיליארד שקל (גידול של 3.35%) והגירעון יעמוד על 3% מהתוצר, בהנחה שהצמיחה תהיה 3.3%.

בין הרפורמות המבניות שנכללו בתקציב ניתן למנות את תוכנית ויסקונסין החדשה, מיצוי כושר השתכרות בקריטריונים לדיור בר-השגה, לימודי ליב"ה במוסדות החינוך החרדיים, תקצוב דיפרנציאלי בתחום החינוך לרשויות חלשות (כלומר עיריית דימונה תקבל יותר מת"א).

פוליטיקה חדשה שיטות ישנות: ישראל נכנס שוב עמוק עמוק לכיס של מעמד הביניים
 פוליטיקה חדשה שיטות ישנות: ישראל נכנס שוב עמוק עמוק לכיס של מעמד הביניים

חבילת הגזירות
 חבילת הגזירות

הפגיעה בנטו
 הפגיעה בנטו

שיעור מס הקנייה
 שיעור מס הקנייה