יחימוביץ': "הגזירות של לפיד - אכזריות ובגידה בציבור"

יו"ר האופוזיציה: "הפוליטיקה החדשה מעולם לא הייתה כל-כך ישנה, אטומה, חסרת מעוף ומזיקה כפי שהיא מצטיירת מתוכניתו"

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' תוקפת את שר האוצר לפיד בגין הגזירות הכלכליות בתקציב 2013-2014 ומכנה את תוכנית הגזירות "אכזריות, בגידה בציבור ובעיקר שגיאה כלכלית מרה שאין בה ולו בשורה אחת".

לדברי יחימוביץ', "זאת תוכנית דכאון ומכות ולא תוכנית צמיחה. הבור בתקציב נוצר כי איש לא העז לגבות ממקורות הגבייה המשמעותיים ביותר - ההון הגדול - ומשום שהגזירות ויוקר המחיה והשחיקה בשכר פגעו קשות במעמד הביניים ובעניים והם הפסיקו לצרוך. לפיד ממשיך את אותה טעות קשה בדיוק אך באופן ברוטאלי וחסר בושה עוד יותר. הגירעון עובר מהכיס של הממשלה לכיס של האזרח".

יחימוביץ' אומרת כי לפיד "הונה את הציבור" ומצטטת מדבריו שבועיים לפני הבחירות: "אל תקנו את התיאטרון הזה. הפוליטיקאים הישנים שלנו מגיעים תמיד לאותה תשובה פעם אחר פעם שנה אחר שנה - הם יעלו עוד מיסים ועוד מיסים למעמד הביניים הישראלי. הם תמיד עושים קולות כאילו הפעם הם מתכוונים ברצינות ואז ברגע האמת נגלה שמי שמשלם את החשבון הוא מעמד הביניים הישראלי. כי מעמד הביניים הישראלי תמיד סופג הכל. זו הסיבה שאנחנו מביאים לשולחן פוליטיקה חדשה. כי אי אפשר להמשיך כך".

יחימוביץ' הוסיפה כי "הפוליטיקה החדשה מעולם לא הייתה כל-כך ישנה, אטומה, חסרת מעוף ומזיקה כפי שהיא מצטיירת מתוכניתו".

"מצבו הכלכלי של האדם העובד ילך ויחמיר"

בעוד שרי הממשלה לומדים את הצעת התקציב שפורסמה הבוקר, באופוזיציה, כצפוי, מיהרו לתקוף את שר האוצר, יאיר לפיד ואת הצעת התקציב שהגיש. יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' אמרה כי "תוכנית הגזירות של לפיד היא אכזריות, בגידה בציבור, ובעיקר שגיאה כלכלית מרה שאין בה ולו בשורה אחת. זאת תוכנית דכאון ומכות ולא תוכנית צמיחה. הבור בתקציב נוצר כי איש לא העז לגבות ממקורות הגבייה המשמעותיים ביותר - ההון הגדול ומשום שהגזירות ויוקר המחיה והשחיקה בשכר פגעו קשות במעמד הביניים ובעניים והם הפסיקו לצרוך. לפיד ממשיך את אותה טעות קשה בדיוק אך באופן ברוטאלי וחסר בושה עוד יותר. הגרעון עובר מהכיס של הממשלה- לכיס של האזרח".

ח"כ אריאל אטיאס, יו"ר סיעת ש"ס, הביע דאגה ואמר: "מצבו הכלכלי של האדם העובד ילך ויחמיר הודות לשר האוצר יאיר לפיד. סיסמאות ריקות וסטטוסים בפייסבוק לא יכפרו על העוול והסבל הנורא שיעברו האנשים העובדים, בעיקר מהשכבות החלשות ועובדי שכר המינימום. העלאות מיסים וקיצוץ אכזרי בקיצבאות ילדים זו הרי אותה פוליטיקה ישנה שלפיד הבטיח שהוא בא לשנות. כעת אפילו ריקי כהן מרגישה שלפיד עבד עליה. שס תיאבק בכנסת נגד התקציב חסר החמלה שמוביל לפיד".

חברו לסיעה, ח״כ יעקב מרגי הוסיף כי "יאיר לפיד מלמד את נתניהו מה זה קפיטליזם חזירי".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה כי "האוצר החליט לגרש מהארץ את המשפחות הצעירות וילדיהן. העלאת המע"מ, הרחבת תשלומי ההורים, ביטול הסבסוד בצהרונים, והקיצוץ הצפוי במשרד החינוך יפגעו במשפחות שכבר היום מתקשות לסגור את החודש, ויהפכו את המינוס בתקציב שיצרה הממשלה למינוס בחשבונות הפרטיים של הציבור". ח"כ דב חנין אמר כי "הממשלה גיבשה תקציב מלחמה. נגד העם. במקום להחזיר את משאבי הטבע לידי הציבור, במקום לחייב את הטייקונים במיסוי הוגן, במקום לקצץ בכיבוש ובהתנחלויות הממשלה מעדיפה לקצץ בקצבאות ילדים, בשירותים הציבוריים ובזכויות עובדים. הם אולי חושבים שהמחאה החברתית מאחורינו. אבל הם עוד יופתעו למצוא אותה לפניהם".

גם נציגי מחאת הקיץ שעבר בכנסת מתחו ביקורת חריפה: ח"כ איציק שמולי אמר כי "לפיד של 2013 הוא מודל משוכלל יותר של נתניהו מ-2003. מי ששאל איפה הכסף והציב קווים אדומים למדיניות הזו הפך להיות קבלן הביצוע וחזר אלינו תוך ימים ספורים עם תוכנית גרועה יותר מזו שבגללה הלכנו לבחירות. האדם העובד אכן נמצא במרכז- במרכז המטרה! כל משפחה ממעמד הביניים תשלם 8,500 שקל בשנה - הנה הכסף".

ואילו ח"כ סתיו שפיר הוסיפה כי "העלאת מס בשיעור אחיד על מנכ"ל שמשתכר 200,000 ש"ח בחודש ועל אחות שמרוויחה 7,000 ש"ח היא אטומה והרסנית. בהחלטת האוצר אין ראיה קדימה ותכנון ארוך-טווח, היא מתעלמת מגובה ההכנסה של האדם בו היא פוגעת ורק תוביל להגדלת הפערים בחברה. רק השבוע נודע לנו, דרך פרסום דו"ח הכנסות המדינה, על הפסדי העתק שנגרמו לקופה הציבורית כתוצאה ממתן הטבות המס השערורייתיות של שטייניץ ל-4 החברות הגדולות במשק - על חשבון כל האחרות. כעת נראה שיורשו הרוחני של נתניהו, לפיד, מתכנן לחזור על אותה מדיניות - הפעם כלפי העובדים. אם המלחמה הזו על האדם העובד תימשך, בעוד עשרים שנה לא יהיה במדינת ישראל בכלל מעמד ביניים, אלא רק כמה משפחות עשירות כקורח ומליוני עבדים שמשרתים אותן".