עוזר לארדן: "פרטנר וסלקום רק בוכות, לא מתחרות"

מנכ"ל הוט בפגישה עם שר התקשורת: שחרר את שוק התקשורת ממגבלות מיותרות - והתחרות כבר תעשה לך את העבודה

הרצל עוזר, מנכ"ל קבוצת הוט, קורא לשר התקשורת גלעד ארדן לשחרר את כל השוק באבחה אחת, על מנת לייצר תחרות ולסיים את הרגולציה הבעייתית המקשה על המפעילים להתחרות בינם לבין עצמם לטובת הצרכנים.

עוזר נפגש היום (ג') עם השר ארדן לפגישת היכרות, שבה הוא ניצל את ההזדמנות ושטח בפניו את משנתו לקידום התחרות בטלוויזיה ובתקשורת הקווית. ארדן נפגש היום גם עם יו"ר דירקטוריון בזק ועם מנכ"ל פלאפון, גיל שרון.

בפגישה עם ארדן שטח מנכ"ל הוט את עמדת החברה לפיה אין חסמים לכניסה לשוק הטלוויזיה, וטען כי סלקום ופרטנר בוכות ומייללות כאשר מטרתן היא להשיג הישגים כלכליים דרך הרגולציה.

עוזר הציג דוגמאות של חברות טלוויזיה שפועלות על גבי האינטרנט ללא מגבלות וללא שוק סיטונאי ובלי תלות באף מפעיל תקשורת. הוא הציג דוגמאות כמו נטלפיקס, שהיא טלוויזיה אינטרנטית לכל דבר בלי שום הסכמים עם המפעילים, וכל מה שהלקוח צריך הוא פשוט חיבור לאינטרנט.

עוזר אמר כי פרטנר וסלקום לא נכנסות לטלוויזיה משיקולים אחרים ולא בגלל חסמים שקיימים בשוק. הוא הראה כיצד חברת yes מפעילה את כל שירות ה-VOD שלה על גבי האינטרנט ללא שום מגבלה וללא שום הסכם עם חברת תשתיות קוויות, כהוכחה לכך שאין חסמים המקשים על שירותי טלוויזיה על גבי האינטרנט.

עוד הוא חזר והדגיש את עמדתו שבאף מדינה בעולם לא הושת שוק סיטונאי על גבי רשת כבלים, ולא חייבו חברות כבלים למכור שירותי תשתית ונגישות לרשת למפעילים מתחרים.

עוזר אמר עוד כי יש לחייב את בזק במכירת תשתיותיה למתחרים, משום שהיא מונופול. לשיטתו, אם ישחררו את הכבלים מנושא השוק הסיטונאי, תיווצר תחרות עזה בין כולם, משום שבזק תחויב להשקיע בגלל התחרות מול הוט, ומאידך בזק תרוויח מהנגשת תשתיותיה למתחרים.

עוזר אמר כי יש לבטל את ההפרדה המלאכותית החלה על הוט ולאפשר לה למכור את כל השירותים בחבילה אחת, כולל סלולר וקישוריות לאינטרנט, תוך כדי קביעת תאריך יעד שבו יותר לכל השחקנים להתחיל ולהתחרות במסגרת של קבוצות ללא שום מגבלה.

ארדן נפגש קודם לכן עם שאול אלוביץ', יו"ר דירקטוריון בזק, לפגישת היכרות שנגעה בנושאים כלליים ולא נכנסה לעומקן של הבעיות בשוק. כך גם עם גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, שהגיע עם מנהלת אגף הרגולציה יוליה מרוז לפגישת היכרות, בה שמע ארדן באופן כללי על מצב החברה ועל מצב הענף.