הדולר היציג התחזק ל-3.56 ש'; "התנאים עדיין לטובת השקל"

הדולר והאירו התחזקו בשיעור של כ-0.1% ■ שערו היציג של האירו נקבע על 4.678 שקלים ■ FXCM: "הדולר-שקל ממשיך להתייצב מעל רמת 3.55-3.56, וכבר שלושה ימי מסחר שהצמד לא מבצע תזוזה משמעותית למטה או למעלה"

המסחר במט"ח התאפיין היום (ד') במגמת החלשות של השקל כנגד המטבעות המרכזיים. הדולר היציג התחזק מול השקל בכ-0.1% לרמה של 3.564 שקלים, כאשר גם האירו התחזק בשיעור דומה ושערו היציג נקבע על 4.678 שקלים.

ביום ב' התערב שוב בנק ישראל בשוק המט"ח, אם כי באופן זניח, ורכש לפי ההערכות כ-50 מיליון דולר. התערבות זו כמעט ולא השפיעה על המסחר. יתרות מטבע החוץ הסתכמו לסוף חודש אפריל 2013 בכ-77.15 מיליארד דולר, גידול בסך 179 מיליון דולר לעומת סוף החודש הקודם.

"התקציב יתרום להתחזקות השקל"

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי "הדולר-שקל ממשיך להתייצב מעל רמת 3.55-3.56, וכבר שלושה ימי מסחר שהצמד לא מבצע תזוזה משמעותית למטה או למעלה. אחד הדפוסים שמאפיינים את הדולר-שקל היא נטייתו לשקוע בתוך דשדוש ממושך לאחר תנועות מגמתיות חזקות. לאחר כמה שבועות סוערים, שבהם הצמד שבר מתחת ל-3.60 ונתן את האות למלחמה בין בנק ישראל לבין הספקולנטים, ייתכן שנהיה עדים כעת להתייצבות של הצמד בין 3.55-3.60. זהו טווח נסבל לעת עתה עבור בנק ישראל.

"בטווח הארוך יותר, התנאים עדיין עומדים לטובת השקל. פער הריבית, מצבה הטוב של הכלכלה הישראלית, וגם הצעת התקציב המחמירה שהגיש שר האוצר יאיר לפיד, אשר שמה בראש סדר העדיפויות את צמצום הגירעון. אם היה חשש בשבועות האחרונים שהעלאה חדה של יעד הגירעון תביא להורדת דירוג האשראי של ישראל, הרי שהתקציב המסתמן מוריד זאת מהפרק, והדבר יתרום להתחזקות השקל בטווח הבינוני. כעת יש להמתין למהלך הבא של הצמד. לאור המשך עליות השערים בעולם, מצבו של הדולר שברירי. מנגד, שבירה מתחת ל-3.55 תגביר שוב את התנודתיות בצמד ותכניס את בנק ישראל שוב לכוננות התערבות".