אביגדור קפלן עוזב את כלל ביטוח - ימונה למנכ"ל "הדסה"

מועד עזיבתו המדויק של קפלן טרם נקבע ■ קפלן מכהן כיו"ר החברה ממארס 2008, כאשר קודם לכן הוא כיהן כמנכ"ל במשך 11 שנה

לאחר כ-5 שנים כיו"ר קבוצת כלל ביטוח וקודם לכן כ-11 שנים כמנכ"ל קבוצה, אביגדור קפלן פורש מחברת הביטוח שבשליטת קבוצת אי.די.בי על מנת להתמנות למנכ"ל המרכז הרפואי הדסה בי-ם. בסביבת כלל ביטוח מציינים כי המועד שבו יחדל קפלן לכהן כיו"ר פעיל טרם נקבע, וכן שמשום שההודעה ניתנה רק עתה הרי שעדיין מוקדם לדון בסוגיית המחליף.

מוקדם יותר השנה התפטר במפתיע המנכ"ל הקודם, פרופ' אהוד קוקיה, לאחר כשנה בלבד בתפקיד. על פי הדיווחים דאז, הרקע להתפטרותו של קוקיה הינו מצבו הפיננסי של המרכז הרפואי, כאשר הגירעון הצפוי לשנת 2013 עלול להגיע לכדי כ-200 מיליון שקל.

בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים צפויים לעבור תהליך הבראה כואב, דבר שאינו זר לחלוטין לקפלן. מבחינת קפלן מדובר בתפקיד במסגרתו יוכל לתרום בעשייה סמי-ציבורית בתחום הבריאות. לאורך השנים קפלן היה קרוב לתחום הבריאות, כשקודם לכלל ביטוח הוא כיהן בין היתר כמנכ"ל שירותי בריאות כללית והיה אחראי על הבראתה ממצב פיננסי קשה מאוד.

בשנותיו בכלל ביטוח קפלן (בן 73), מהמנהלים המנוסים והמצליחים במשק, הוביל את הקמת החברה הבת לביטוח בריאות וסיעוד, ולפני שנים אחדות הוא השלים דוקטורט במדעי הבריאות.