יו"ר ועד דיסקונט: "אם עובד אחד יפוטר - כל הסניפים ייסגרו"

(עדכון) - הסניפים ייפתחו אחר-הצהריים ■ ריקי בכר: "העובדים הארעיים האמיתיים בבנק הם חברי ההנהלה; ההנהלה מניידת עובדים לא מטעמים ענייניים אלא רק כדי לפגוע ולגרום לעובדים שעברו את גיל 55-60 להתפטר"

מחריף סכסוך העבודה בבנק דיסקונט: סניפי הבנק סגורים מהבוקר (ה') וייפתחו רק אחר הצהריים. הסיבה לכך היא שוועד העובדים בראשות ריקי בכר כינס אסיפה ל-5,000 מעובדי הבנק בגני התערוכה בת"א.

נזכיר כי בשבוע שעבר הכריז הוועד על סכסוך עבודה. הרקע לסכסוך הוא המו"מ של ההנהלה עם הוועד לגיבוש הסכם שכר חדש.

מנכ"ל דיסקונט ראובן שפיגל מבקש לצמצם מהותית את מנגנון הטייס האוטומטי, המבטיח עלייה שנתית בשכר. אם בעבר נהנו עובדי הבנק מעלייה שנתית של 3.5%-5% בשנה, כעת מבקש שפיגל להקפיא את הטייס האוטומטי לשנתיים הקרובות, ולאפשר עלייה מינורית רק לכ-20% ממקבלי השכר הנמוך בבנק.

הצעה זו אינה מקובלת על בכר, ובין הצדדים התקיימו בשבועיים האחרונים מגעים בנושא, אך נראה כי עדיין אין הסכמות, והיום מתחילים העיצומים בבנק.

בכר הסביר היום לעובדים באסיפה כי נושאי הסכסוך הם הפרת הסכמים, ניוד עובדים, אי הסכמה בנושאי שכר, אי תשלום שעות נוספות וכוונת הנהלת הבנק לצמצם בכוח האדם. בכר הודיע לעובדים כי גורם בכיר בהנהלת הבנק אמר כי יש כוונה אמיתית לפטר מאות עובדים והדגיש: "לא יקום ולא יהיה. אם עובד בנק אחד יפוטר - כל הסניפים ייסגרו. ההנהלה רוצה לפטר את העובדים שבנו את הבנק. העובדים הארעיים האמיתיים בבנק הם חברי ההנהלה".

באשר לניוד עובדים ציין בכר כי "הנהלת הבנק מניידת עובדים לא מטעמים ענייניים אלא רק כדי לפגוע ולגרום לעובדים שעברו את גיל 55-60 להתפטר".

מהנהלת דיסקונט נמסר: "כנראה שוועד העובדים והעומד בראשו אינם מודעים למצב המשק ורוח התקופה. הם השביתו הבוקר את סניפי הבנק על רקע דרישתם לתוספות שכר. דברי ההתלהמות חסרי התקדים של יו"ר הוועד נועדו להסיט את הדיון מנושא זה ולזרות חול בעיני הציבור. הנהלת הבנק נחושה להמשיך ולפעול מתוך אחריות לחוסנו של הבנק, לקוחותיו ועובדיו".