לפיד יוצא נגד המחאה: " אתם מפגינים נגד עצמכם!"

בראיון ב"אולפן שישי" אמר שר האוצר: "לא אהרוס את הכלכלה כדי שיפסיקו לכתוב עלי בפייסבוק" ■ "אני מתאפק לא לצאת לכיכר, לקחת מיקרופון ולהגיד להם: נגד מי אתם מפגינים?" ■ במוצ"ש - הפגנות במספר מוקדים בארץ

"יש דבר אחד שמעמד הביניים הישראלי לא יכול להרשות לעצמו, וזה שהכלכלה הישראלית תתמוטט. כי אז לא יהיו לו עבודה ומשכנתא ולא תהיה לו דירה", כך אמר הערב (ו') שר האוצר יאיר לפיד בראיון ל"אולפן שישי" בערוץ 2. "בעבר אנשים קמו בבוקר והדירה שלהם הייתה שווה חצי. אני יכולתי מבחינה פוליטית לא לעשות כלום. בחרתי לעשות בחירה אחראית כי זה תפקידי, לדאוג שמהר החברה הישראלית והכלכלה הישראלית יחזרו מהבור".

לפיד נשאל לגבי תפקודו כשר אוצר חסר נסיון, ואמר "אני לא מתרשם כרגע ממה שבעלי הנסיון עשו לכלכלה הישראלית. זה שמישהו היה פוליטיקאי במשך 20 שנה זה לא הכנה טובה יותר לאוצר. אני לא תוקף את מי שהיה לפני".

לפיד התייחס לגזרות שבתקציב הטרי ואמר כי "בפעם הראשונה לא הלכו רק לכיס של מעמד הביניים, אני לא חופר בכעס של אנשים. לראשונה מס חברות עולה, ועדת הריכוזיות, וכל נושא התחרותיות. אני לא סוציאליסט, לא חושב שצריך להבעיר את כל המגזר העסקי. אין מקום בעולם שבו 'לקחת מהעשירים' הצליח, הסוציאליזם לא הצליח בשום מקום בעולם. לא אהרוס את הכלכלה כדי שיפסיקו לכתוב עלי דברים רעים בפייסבוק. אנשים בצדק כועסים, הם צריכים לכעוס על מישהו, ואני כרגע יושב בתפקיד.

"אני אומר - החיים לא נגמרים בשבוע הבא. הבטחתי ואקיים, אני חודש וחצי שר אוצר. אוציא את המשק מהבוץ שאליו נקלע, זה יהיה יותר מהיר ממה שחושבים", אמר.

לפיד התייחס גם למחאה החברתית נגד התקציב. "אני מתאפק לא ללבוש שוב את הטי-שירט השחור, לצאת לכיכר ולקחת מיקרופון ולהגיד להם: נגד מי אתם מפגינים? כדי שהדירה שלכם תהיה שווה חצי? כדי שתאבדו את העבודה? אתם מפגינים נגד עצמכם! זה חסר הגיון. אני הלכתי לרחובות וכתבתי 'אחי העבדים' כי חשבתי שהכלכלה מנוהלת בצורה לא אחראית, ועכשיו היא כן".

עוד נשאל לפיד לגבי תוכניותיו לעתיד והאם יתמודד לראשות הממשלה. "אז אמרתי כן, אבל אני לא מתמודד עכשיו, כל עוד זה תלוי בי אין בחירות באופק", אמר.

בתוך כך, מחר מתוכננות לצאת הפגנות וצעדות במספר ערים בארץ, נגד התקציב המסתמן. בשעה 21:00 תצא צעדת מחאה מכיכר הבימה בתל אביב תחת הכותרת "גז במקום גזירות - יאללה לרחובות". ב-20:30 תתקיים הפגנה בגן הסוס בירושלים, כמו גם בחיפה, בנימינה, מודיעין, אשדוד, ראשון לציון ועוד.