כן פייט: הטכנולוגיה של אופטליקס יעילה בטיפול בגלאוקומה

כן פייט הודיעה כי מחקר בלתי תלוי של קבוצת חוקרים קובע כי הפלטפורמה הטכנולוגית של אופטליקס לריפוי מחלת הגלאוקומה הינה יעילה ומגנה על עצב הראייה ע"י מניעת הרס של תאי עצב

כן פייט הודיעה היום (א') כי מחקר בלתי תלוי של קבוצת חוקרים בראשותה של פרופ' פרנצ'סקה קורדירו באוניברסיטת Imperial College and UCL בלונדון הוצג במסגרת כנס איגוד רופאי העיניים הגדול (ARVO) בסיאטל, ארה"ב וקובע כי הפלטפורמה הטכנולוגית של אופטליקס לריפוי מחלת הגלאוקומה הינה יעילה ומגנה על עצב הראייה ע"י מניעת הרס של תאי עצב.

ביצוע המחקר הפרה קליני, בו הוכח כי הפעלת הקולטן לאדונזין מסוג A3, המהווה את הפלטפורמה הטכנולוגית של אופטליקס, גורמת לתגובות חיוביות ורצויות בתאים, להפחתת הלחץ התוך עיני המסייע לטיפול במחלקת הגלאוקומה.

כן פייט, באמצעות החברה הבת (82%) אופטליקס המרכזת את פעילות פיתוח התרופות של הקבוצה בתחום העיניים, הראתה עד היום בניסויים הקליניים שיפור בסינדרום העין היבשה וכן יכולת הורדת הלחץ התוך עיני. אופטליקס עורכת בימים אלה ניסוי שלב 2 רב מרכזים לטיפול במחלת הגלאוקומה.

גלאוקומה הינה אחת הסיבות העיקריות לעיוורון ובעולם ישנם כ-70 מיליון חולים, שחלקם אינם מאובחנים כלל. המחלה גורמת לפגיעה בעצב הראייה ועל פי רוב קשורה בעלייה בלחץ התוך עיני. שוק התרופות לטיפול במחלת הגלאוקומה נאמד כיום בכ-3 מיליארד דולר בשנה.